ΕΡΣΗ
Member
15/04/09
Γερμανοί και Ελβετοί σχεδιάζουν ακάθεκτοι τις διακοπές τους.
Σε μια περίοδο που η παγκόσμια οικονομική ύφεση φαίνεται να επηρεάζει κάθε τομέα της καθημερινής ζωής, οι Κεντροευρωπαίοι τουρίστες αψηφούν τη θύελλα και ετοιμάζονται για τις καλοκαιρινές τους διακοπές.
«Οι Γερμανοί έχουν ήδη ετοιμάσει τις βαλίτσες τους και είναι έτοιμοι για απογείωση», δήλωσε ο Κλάους Λέπλε, πρόεδρος της Γερμανικής Ένωσης Ταξιδιών κατά τη διάρκεια του ταξιδιωτικού φεστιβάλ του Βερολίνου μέσα στο Μάρτιο.
Κατά τον Λέπλε, ο τουριστικός χώρος της Γερμανίας είχε φανεί να επηρεάζεται έντονα από την ύφεση στις αρχές του 2009, ωστόσο τα δεδομένα δεν άργησαν να αλλάξουν, καθώς οι κρατήσεις άρχισαν να αυξάνονται αμέσως μετά το Φεβρουάριο.
Πρόκειται για μια γερμανική «παράδοση», την οποία, όπως φαίνεται, τίποτα δεν μπορεί να αλλάξει: οι Γερμανοί είναι εδώ και πολλά χρόνια στην κορυφή της κατάταξης όσον αφορά στα τουριστικά τους έξοδα: μέσα στο 2008 εκτιμάται πως δαπανήθηκαν 61,5 δισεκατομμύρια ευρώ από Γερμανούς τουρίστες για τις διακοπές τους.
Ένας από τους λόγους που οι Γερμανοί συνεχίζουν ακάθεκτοι είναι, κατά την άποψη του Ματίας Ρόττερ, του πρακτορείου ταξιδιών Meir's Weltreisen, το γεγονός ότι ο μακροπρόθεσμος σχεδιασμός είναι χαρακτηριστικό τους: αρκετά από τα ταξίδια αποτελούν προϊόντα σχεδιασμού και οικονομιών μηνών, οπότε και οι τουρίστες είναι αρκετά απρόθυμοι να τα ακυρώσουν λόγω οποιωνδήποτε ατυχών συγκυριών.
Πρωταρχική θέση ανάμεσα στους προορισμούς των Γερμανών τουριστών κατέχει η Τουρκία, η οποία έχει σημειώσει άνοδο 8% μέχρι τώρα στις κρατήσεις. Σημαντικό ρόλο σε αυτό παίζει η υποτίμηση 20% της τουρκικής λίρας, που την κάνει πιο οικονομική σαν προορισμό σε σχέση με τις υπόλοιπες μεσογειακές χώρες.
Καλή θέση επίσης κατέχει και η Ιταλία, η οποία είναι πιο «εύκολη», λόγω πολύ καλής αεροπορικής και σιδηροδρομικής διασύνδεσης με τη Γερμανία, καθώς και της νέας τάσης, που θέλει τους τουρίστες να μεταφέρουν τα αυτοκίνητά τους με τρένα στους προορισμούς τους: «θεωρούμε πως η Ιταλία θα επωφεληθεί πάρα πολύ ειδικά λόγω της ανερχόμενης μόδας του τουρισμού με αυτοκίνητο» δήλωσε ο Μάρκο Μοντίνι, επικεφαλής της ιταλικής Επιτροπής Τουρισμού.
Άλλοι δημοφιλείς στους Γερμανούς προορισμοί είναι η Μαλαισία και η Αίγυπτος.
Σε παρόμοια επίπεδα κινούνται και οι Ελβετοί, οι οποίοι πρακτικά αγνόησαν την κρίση στην χριστουγεννιάτικη περίοδο διακοπών και, όπως φαίνεται, θα κάνουν το ίδιο και μέσα στην καλοκαιρινή: εκπρόσωποι ταξιδιωτικών πρακτορείων αναφέρουν διψήφια νούμερα στα ποσοστά ανόδου των κρατήσεων. «Καυτοί» προορισμοί για τους Ελβετούς είναι οι Μαλδίβες, η Καραϊβική και η Αίγυπτος, χωρίς αυτό να αποκλείει και τους ευπρόσιτους ταξιδιωτικούς προορισμούς (η Βουδαπέστη συγκεντρώνει κλασικά μεγάλους αριθμούς Ελβετών). Επίσης, οι Ελβετοί δεν παραμελούν και τα δικά τους: το θέρετρο του Γκράουμπουντεν κερδίζει τις εντυπώσεις χειμώνα-καλοκαίρι.
Ωστόσο, στην περίπτωση της Ελβετίας, παρά την καλή κατάσταση στον εξερχόμενο τουρισμό, τα πράγματα δεν φαίνονται να είναι τόσο ρόδινα στον εισερχόμενο: τα δύο τρίτα των τουριστών της προέρχονται από χώρες της ευρωζώνης (29% από τη Γερμανία), οι οποίες γενικά περνούν δύσκολες στιγμές - εκτιμάται πως θα σημειωθεί πτώση της τάξης του 4%. Παρόλα αυτά, αναμένεται ανάνηψη μέχρι το 2011.
Πηγή:
kathimerini.gr με πληροφορίες από Swissinfo, Newcomers Network
«Οι Γερμανοί έχουν ήδη ετοιμάσει τις βαλίτσες τους και είναι έτοιμοι για απογείωση», δήλωσε ο Κλάους Λέπλε, πρόεδρος της Γερμανικής Ένωσης Ταξιδιών κατά τη διάρκεια του ταξιδιωτικού φεστιβάλ του Βερολίνου μέσα στο Μάρτιο.
Κατά τον Λέπλε, ο τουριστικός χώρος της Γερμανίας είχε φανεί να επηρεάζεται έντονα από την ύφεση στις αρχές του 2009, ωστόσο τα δεδομένα δεν άργησαν να αλλάξουν, καθώς οι κρατήσεις άρχισαν να αυξάνονται αμέσως μετά το Φεβρουάριο.
Πρόκειται για μια γερμανική «παράδοση», την οποία, όπως φαίνεται, τίποτα δεν μπορεί να αλλάξει: οι Γερμανοί είναι εδώ και πολλά χρόνια στην κορυφή της κατάταξης όσον αφορά στα τουριστικά τους έξοδα: μέσα στο 2008 εκτιμάται πως δαπανήθηκαν 61,5 δισεκατομμύρια ευρώ από Γερμανούς τουρίστες για τις διακοπές τους.
Ένας από τους λόγους που οι Γερμανοί συνεχίζουν ακάθεκτοι είναι, κατά την άποψη του Ματίας Ρόττερ, του πρακτορείου ταξιδιών Meir's Weltreisen, το γεγονός ότι ο μακροπρόθεσμος σχεδιασμός είναι χαρακτηριστικό τους: αρκετά από τα ταξίδια αποτελούν προϊόντα σχεδιασμού και οικονομιών μηνών, οπότε και οι τουρίστες είναι αρκετά απρόθυμοι να τα ακυρώσουν λόγω οποιωνδήποτε ατυχών συγκυριών.
Πρωταρχική θέση ανάμεσα στους προορισμούς των Γερμανών τουριστών κατέχει η Τουρκία, η οποία έχει σημειώσει άνοδο 8% μέχρι τώρα στις κρατήσεις. Σημαντικό ρόλο σε αυτό παίζει η υποτίμηση 20% της τουρκικής λίρας, που την κάνει πιο οικονομική σαν προορισμό σε σχέση με τις υπόλοιπες μεσογειακές χώρες.
Καλή θέση επίσης κατέχει και η Ιταλία, η οποία είναι πιο «εύκολη», λόγω πολύ καλής αεροπορικής και σιδηροδρομικής διασύνδεσης με τη Γερμανία, καθώς και της νέας τάσης, που θέλει τους τουρίστες να μεταφέρουν τα αυτοκίνητά τους με τρένα στους προορισμούς τους: «θεωρούμε πως η Ιταλία θα επωφεληθεί πάρα πολύ ειδικά λόγω της ανερχόμενης μόδας του τουρισμού με αυτοκίνητο» δήλωσε ο Μάρκο Μοντίνι, επικεφαλής της ιταλικής Επιτροπής Τουρισμού.
Άλλοι δημοφιλείς στους Γερμανούς προορισμοί είναι η Μαλαισία και η Αίγυπτος.
Σε παρόμοια επίπεδα κινούνται και οι Ελβετοί, οι οποίοι πρακτικά αγνόησαν την κρίση στην χριστουγεννιάτικη περίοδο διακοπών και, όπως φαίνεται, θα κάνουν το ίδιο και μέσα στην καλοκαιρινή: εκπρόσωποι ταξιδιωτικών πρακτορείων αναφέρουν διψήφια νούμερα στα ποσοστά ανόδου των κρατήσεων. «Καυτοί» προορισμοί για τους Ελβετούς είναι οι Μαλδίβες, η Καραϊβική και η Αίγυπτος, χωρίς αυτό να αποκλείει και τους ευπρόσιτους ταξιδιωτικούς προορισμούς (η Βουδαπέστη συγκεντρώνει κλασικά μεγάλους αριθμούς Ελβετών). Επίσης, οι Ελβετοί δεν παραμελούν και τα δικά τους: το θέρετρο του Γκράουμπουντεν κερδίζει τις εντυπώσεις χειμώνα-καλοκαίρι.
Ωστόσο, στην περίπτωση της Ελβετίας, παρά την καλή κατάσταση στον εξερχόμενο τουρισμό, τα πράγματα δεν φαίνονται να είναι τόσο ρόδινα στον εισερχόμενο: τα δύο τρίτα των τουριστών της προέρχονται από χώρες της ευρωζώνης (29% από τη Γερμανία), οι οποίες γενικά περνούν δύσκολες στιγμές - εκτιμάται πως θα σημειωθεί πτώση της τάξης του 4%. Παρόλα αυτά, αναμένεται ανάνηψη μέχρι το 2011.
Πηγή:
kathimerini.gr με πληροφορίες από Swissinfo, Newcomers Network