Το ότι είναι παραμύθι φυσικά και δεν το είπαν οι δημιουργοί της καμπάνιας, αργότερα βγήκε στην φόρα, ίσως λόγω των αντιδράσεων που προκάλεσε! Τα πρώτα άρθρα που γράφτηκαν για το θέμα το αντιμετώπιζαν ως αληθινό.αγαπητέ μου mpiftex,παρέλειψες από την αρχή να πεις το πιο σημαντικό ..ότι είναι παραμύθι,τα λένε αυτά...
Συμφωνώ με τον traveladdict πως το video έφερε στο προσκήνιο τη Δανία αλλά μου είναι κάπως δύσκολο να πιστέψω πως επιδίωκαν την αρνητική διαφήμιση. Φυσικά δεν μπορώ να καταλάβω και τι άλλου είδους διαφήμιση προσπαθούσαν να κάνουν!!
Μερικά αποσπάσματα από το άρθρο του politiken.dk όπου οι εμπνευστές του δίνουν μια κάποια εξήγηση:
”Karen’s story shows that Denmark is a broad-minded country where you can do what you want. The film is a good example of independent, dignified, Danish women who dare to make their own choices,” says VisitDenmark CEO Dorte Kiilerich.
Why have you chosen to market Denmark as a country with drunken women who have unsafe sex with casual acquaintances?
”That is not a story that I recognise. We tell a good and sweet story about a mature, responsible woman who lives in a free society and shoulders the responsibilty of her actions. And she uses a modern social medium,” Kiilerich says.
Ad agency
The Grey advertising agency that produced the video says it is a major success.
”It is the most successful viral advert ever. We have got through the media noise and it cost the same as a 30-second spot shown a couple of times on TV2,” says Peter Helstrup from Grey’s.
Since last Thursday, the video has notched up 1.9 million Google searches, 773,000 YouTube viewings and is linked to 83,000 websites.