• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Μάιο 2020 !

Ιταλία Αμάλφι – Τοσκάνη (Amalfi coast – Tuscany) 4/2024

tryxx

Member
Μηνύματα
82
Likes
877
Περιεχόμενα

1ο Μέρος Αμάλφι - Νάπολη

Αρχές Απρίλη ο Νίκος (cbx) μου έστειλε ένα σύνδεσμο για να δω το επικό ταξίδι ενός φίλου του στην Ν. Αμερική!

– Αντί να σου πέφτουν τα σάλια με το ταξίδι του φίλου σου γιατί δεν παίρνεις καμμιά βδομάδα άδεια να ξεδώσουμε με τις μοτοσυκλέτες, του έγραψα!

-Μέσα! Μου απάντησε ενθουσιασμένος…

Σε λίγες ώρες το σχέδιο καταστρώθηκε αφού ενημερώθηκε και ο άλλος Νίκος (bmw). Έχοντας τριγυρίσει τα Βαλκάνια, την Τουρκία και τη Σικελία η επιλογή ήταν προφανής για ένα 8ήμερο πλάνο. Αμάλφι και Τοσκάνη! Απρίλιος μήνας, καλός καιρός, ηλιόλουστες παραλίες, πράσινοι λόφοι, φως, γαστρονομία, ιστορία, πολιτισμός και ένα σωρό άλλοι λόγοι έδειχναν τον προορισμό ολοφάνερα.

Την επόμενη Παρασκευή το βράδυ ήμασταν και οι τρείς Ηγουμενίτσα με πρωινό προορισμό το Μπρίντιζι. Το ταξίδι είχε ξεκινήσει!

Ο χάρτης μέχρι τη Νάπολη και στη συνέχεια προς Τοσκάνη: https://maps.app.goo.gl/g9ucTQGb961xnFdL7


Ο χάρτης της Τοσκάνης: Montepulciano to Ancône


1η Μέρα: Αλμπερομπέλο – Ματέρα – Πιετραπερτόσα – Σαλέρνο

Εφιαλτική βραδιά στο καράβι, αφού οι μαθητές κάποιας εκδρομής δεν σταμάτησαν να τρέχουν. να ουρλιάζουν και να σπέρνουν τον πανικό όλη τη νύχτα! Νεολαία βράζει το αίμα οπότε συγκαταβατικά αποδεχθήκαμε τη μοίρα μας ζαρωμένοι σε μια γωνιά στο σαλόνι…. Το άλλο πρωί, παρά την ταλαιπωρία, ξεχυθήκαμε με κατεύθυνση τους τρούλους του Αλμπερομπέλο (Alberobello). Οι περίφημοι τρούλοι χτισμένοι παραδοσιακά με την τέχνη της ξερολιθιάς είναι μοναδικοί! Πριν πολλά χρόνια είχα ξαναπεράσει και μείνει 2 βραδιές. Ήταν πολύ όμορφα και ήσυχα. Ιδιαίτερο γραφικό χωριό με πολύ τουρισμό πλέον αξίζει οπωσδήποτε μια επίσκεψη αν και αναπόφευκτα έχει χάσει την παλιά αίσθηση.

20240412-233024-FILEminimizer
20240413-113257-FILEminimizer
20240413-114632-FILEminimizer
20240413-115106-FILEminimizer
20240413-120913-FILEminimizer

Επόμενη στάση στη Ματέρα (Sassi di Matera) , όπου sassi σημαίνει σπηλιές), μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς Unesco όπως και το Αλμπερομπέλο. Φυσικά σχεδόν οι περισσότερες πόλεις της Ιταλίας είναι πλάκα – πλάκα μνημεία κληρονομιάς! Η Ματέρα, δίπλα στο φαράγγι του ποταμού Γκραβίνα, κατοικημένη από την παλαιολιθική εποχή θεωρείται από τις παλαιότερες πόλεις της Ευρώπης!

Ο λαξευμένος στον βράχο αστικός πυρήνας είναι τα ονομαζόμενα Sassi. Η πόλη από την αρχαιότητα ξεκίνησε ως ένα σύμπλεγμα σπηλαίων κατοικιών που ανασκάφηκαν στον πιο μαλακό ασβεστόλιθο στη δυτική όψη του φαραγγιού. Ωστόσο, μόλις στο γύρισμα του 20ου αιώνα τα Sassi κηρύχθηκαν ακατάλληλα για σύγχρονη κατοίκηση και η κυβερνητική μετεγκατάσταση όλων των κατοίκων τους σε νέες κατοικίες στο Piano ακολούθησε μεταξύ του 1952 και της δεκαετίας του 1970.

Ένας νέος νόμος το 1986 άνοιξε το δρόμο για την αποκατάσταση και την εκ νέου κατάληψη των Sassi, αυτή τη φορά προς όφελος της πλούσιας μεσαίας τάξης. Φυσικά σήμερα η Ματέρα και τα εντυπωσιακά Sassi είναι πόλος έλξης πολλών τουριστών και η πόλη ακμάζει.

20240413-135852-FILEminimizer
20240413-142626-FILEminimizer
20240413-142750-FILEminimizer
20240413-143541-FILEminimizer

Το 2019 το CNN είχε τοποθετήσει τη Πιετραπετρόσα (Pietrapertosa) στα 20 πιο όμορφα χωριά της Ιταλίας. Λίγη σημασία έχει αυτό αφού όντως το χωριό σκαρφαλωμένο ψηλά στα βράχια προσφέρει εντυπωσιακή θέα και δεν μετανιώσαμε για την παράκαμψη και το φιδίσιο στροφιλίκι που μας οδήγησε στην πλατεία του.

20240413-160852-FILEminimizer

Ο τελικός προορισμός της μέρας ήταν το παραλιακό Σαλέρνο (Salerno). Φθάσαμε ήδη πολύ αργά και καταλύσαμε δυστυχώς μακριά από το κέντρο ψηλά στην πλαγιά αφού η απόσταση της κατοικίας δεν ήταν 2χλμ όπως έγραφε αλλά 7χλμ Εξουθενωμένοι φάγαμε πόρτα στην γειτονική πιτσαρία μιας και σαββατιάτικα όλα τα τραπέζια ήταν γεμάτα και αναγκαστήκαμε να ξανακαβαλήσουμε τις μηχανές σε αναζήτηση άλλη πιτσαρίας στο κέντρο. Ο ύπνος, ύστερα από το προηγούμενο ξενύχτι και την πολύωρη οδήγηση, ήταν πολύ γλυκός εκείνη την βραδιά!

20240413-224023-FILEminimizer

2η Μέρα: Σαλέρνο – Αμάλφι – Ποζιτάνο – Σορέντο – Νάπολη

Νωρίς οδηγήσαμε προς κέντρο και περιηγηθήκαμε βιαστικά το Σαλέρνο.

20240414-094150-FILEminimizer
20240414-095700-FILEminimizer
20240414-101957-FILEminimizer

Στο μυαλό ήταν η πολυφωτογραφημένη φιδίσια διαδρομή του Αμάλφι (Amalfi coast). Ήταν Κυριακή και αναμέναμε πολύ κίνηση αλλά ευτυχώς πέρα από κάποιους τρελαμένους Ιταλούς μοτοσικλετιστές που τρέχανε νομίζοντας ότι είναι οι… Βαλεντίνο Ρόσσι… δεν είχε κυκλοφοριακή μιζέρια η φανταστική αυτή διαδρομή.

20240414-103358-FILEminimizer
20240414-104120-FILEminimizer
20240414-104154-FILEminimizer
20240414-110152-FILEminimizer

Cetara, Atrani, Amalfi, Praiano, Positano….. Breath taking και stunning views που λένε οι Εγγλέζοι, η μία θέα διαδέχεται την άλλη. Πολλές φορτωμένες λεμονιές – η περιοχή είναι γνωστή για το ονομαστό τοπικό λικέρ από λεμόνι το “λιμοντσέλο” (limoncello) – βλάστηση, απόκρημνες παραλίες, ωραία χωριά συνθέτουν ένα αυθεντικό μεσογειακό σκηνικό ιδιαίτερου κάλλους που φυσικά δεν είναι επισκέψιμο το καλοκαίρι! Φαντάζομαι την κόλαση των οχημάτων και λεωφορείων τους μήνες αιχμής στον στενό αυτόν δρόμο. Ευτυχώς διαλέξαμε σωστή εποχή με καλό ζεστό καιρό.

Στο Αμάλφι – κι αυτό πολιτιστικό μνημείο Ουνέσκο – το χωνάκι κάνει 7ευρώ και το βάζουν στη μισή λεμονόφλουδα. Εμείς καθίσαμε και πήραμε χωνάκι και πληρώσαμε 11ευρώ!! 9 το χωνάκι με μια μπάλα και 2 το σέρβις επειδή καθίσαμε στην καρέκλα!! Χαααααα

20240414-110223-FILEminimizer
20240414-112025-FILEminimizer
20240414-114024-FILEminimizer
20240414-114217-FILEminimizer
20240414-114609-FILEminimizer
20240414-125013-FILEminimizer

Το Ποζιτάνο το πιο εντυπωσιακό χωριό της διαδρομής κυλάει από ψηλά στα βράχια μέχρι κάτω τη θάλασσα. Πολύ όμορφα! Αλλά ήδη πολύ κόσμος μέσα Απρίλη. Πολλές ταινίες του Ιταλικού – και όχι μόνο – σινεμά έχουν σκηνές εδώ.

20240414-131241-FILEminimizer
20240414-131651-FILEminimizer
20240414-132626-FILEminimizer
20240414-133647-FILEminimizer
20240414-133709-FILEminimizer
20240414-135430-FILEminimizer
20240414-135651-FILEminimizer

Φτάνοντας στο Σορέντο (Sorento) ο εμβληματικός Βεζούβιος και η Νάπολη φαίνονται από μακριά. Θα τριγυρίσουμε στο υπέροχο αυτό μέρος με την εκπληκτική απόκρημνη παραλία και τα υπέροχα στενά του με τα όμορφα μαγαζιά.

20240414-150223-FILEminimizer
20240414-163558-FILEminimizer
20240414-163608-FILEminimizer
20240414-165253-FILEminimizer

Κατάληξή μας το ιστορικό κέντρο της Νάπολη (Napoli). Θα διανυκτερεύαμε 2 βραδιές. Ίσως θα έπρεπε η πόλη να μετονομαστεί σε Μαραντόνα. Από τότε που ο μακαρίτης πέρασε ένα μεγάλο μέρος της καριέρας του εδώ η πόλη ζει γι αυτόν και ό ίδιος …ζεί ακόμα εδώ!

Τι να γράψεις τώρα για την διονυσιακή αυτή πόλη; Ίσως να είναι η πιο βρώμικη της Ιταλίας, ίσως η πιο άναρχη, ίσως η πιο φασαριόζικη αλλά ή την ερωτεύεσαι ή την προσπερνάς. Προσωπικά ανήκω στους πρώτους! Φυσικά και σαν Έλληνας νιώθω μεγάλη εξοικείωση με το αστικό περιβάλλον της Νάπολη. Πολύ ζωντάνια, μαγαζιά, μπαρ, καφέ, εστιατόρια, ο κόσμος, η νεολαία… Φυσικά ο Βεζούβιος στέλνει τόση ενέργεια στην πόλη!!!

Είναι η τρίτη μεγαλύτερη πόλη της Ιταλίας μετά τη Ρώμη και το Μιλάνο. Το λιμάνι της είναι το δεύτερο σε επιβατική κίνηση στον κόσμο μετά το λιμάνι του Hong Kong. Φυσικά το ιστορικό της κέντρο είναι πάλι πολιτιστικό μνημείο Ουνέσκο… Το πανεπιστήμιό της -φυσικά έχει πολλά – από τα πιο αρχαία (1224μχ) και μεγαλύτερα στην Ευρώπη έχει πολλούς φοιτητές και είναι και ένας λόγος της ζωντάνιας της.

Υπάρχουν σημαντικά αξιοθέατα να δει κάποιος στη Νάπολη, εκκλησίες, μνημεία, μοναστήρια μεσαιωνικά κάστρα αλλά ο πόλος έλξης κυρίως είναι η Σπακανάπολι (Spaccanapoli ) ο κεντρικός δρόμος που χωρίζει το ιστορικό κέντρο στα δύο και όπου στα γύρω στενά τουρίστες, μηχανάκια, ντόπιοι και αμάξια “μάχονται” όλη μέρα. Το βράδυ νεολαία και επισκέπτες γεμίζουν τα φτηνά μπαράκια και τις πλατείες όπου Aperol Spritz, Campari, κρασί και aperitivo -οι Ιταλοί πριν το δείπνο πάντα πίνουν κάτι με συνοδεία ελαφρών μεζέδων – έχουν τον πρώτο λόγο. Πραγματικά οι Ιταλοί αγαπάνε τη ζωή! Και είναι κι αυτό που λένε οι Γάλλοι… Βon Viveur!!

Μείναμε σε ένα από τα στενά αυτά σε ένα εξαιρετικά φτηνό αλλά πλήρως ανακαινισμένο ισόγειο διαμέρισμα. Κϋριο μέλημα που θα παρκάρουμε τις μηχανές γιατί στα στενά αυτά πάντα ελλοχεύουν κίνδυνοι! Σε κλειστο πάρκιν πληρώσαμε σχεδόν για τις 3 μηχανές όσο το διαμέρισμα αλλά ήμασταν ήσυχοι…

20240414-202521-FILEminimizer
20240414-211607-FILEminimizer
20240414-211649-FILEminimizer
20240414-212930-FILEminimizer
20240414-213153-FILEminimizer

3η Μέρα: Πομπηία – Βεζούβιος – Νάπολη.

Το επόμενο πρωί πήραμε στο παραδίπλα μπαρ εσπρεσάκι και κρουασάν προσφορά του διαμερίσματος που μέναμε!! Περιττό να πω ότι αυτό είναι και το συνηθισμένο πρωινό των περισσότερων Ιταλών!

Η μέρα ήταν αφιερωμένη στην ιστορική Πομπηία μια ώρα απόσταση από την Νάπολη. Ο ισχυρός σεισμός του 79μχ με το τεράστιο ηφαιστειακό κύμα στάχτης που ακολούθησε σκέπασε ολοσχερώς την ανθηρή και πανέμορφη ρωμαϊκή αυτή πόλη. Ύστερα από το σύννεφο της στάχτης, κατέκλυσε την πόλη μία αφάνταστη καταιγίδα από ηφαιστειακά αναβλύσματα και ελαφρόπετρα που την σκέπασαν σε ύψος 3 και περισσότερα μέτρα, πάνω δε σ’ αυτές επικάθησε νέο στρώμα από στάχτη και πέτρες, ώστε η σημερινή επίχωση φτάνει τα 6-7 μέτρα. Υπολογίζεται ότι περισσότερα από 2.000 άτομα τάφηκαν ζωντανά και πέθαναν έτσι από ασφυξία. (Wikipedia).

Η περιήγηση στην Πομπηία κρατάει ώρες, εμείς ξοδέψαμε γύρω στις 3, πέρα από το ιστορικό ενδιαφέρον έχει έντονη συναισθηματική φόρτιση βλέποντας πολλούς “πετρωμένους” νεκρούς από το πυροκλαστικό κύμα.

20240415-080525-FILEminimizer
20240415-102416-FILEminimizer
20240415-103159-FILEminimizer
20240415-104327-FILEminimizer
20240415-104751-FILEminimizer
20240415-104806-FILEminimizer
20240415-105655-FILEminimizer
20240415-110233-FILEminimizer
20240415-111426-FILEminimizer
20240415-112457-FILEminimizer
20240415-112703-FILEminimizer
20240415-121152-FILEminimizer
20240415-122627-FILEminimizer
20240415-122710-FILEminimizer
20240415-122804-FILEminimizer
20240415-124248-FILEminimizer
20240415-125434-FILEminimizer

Πιο κοντά στη Νάπολη είναι και ο έτερος αρχαιολογικός χώρος του Ερκολάνο (Αρχαίο Ηράκλειο) που κι αυτό καταστράφηκε από την μεγάλη έκρηξη και παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον αλλά δεν επισκεφθήκαμε. Πολλοί το προτιμούν γιατί χρειάζεται λιγότερη ώρα η περιήγησή του.

Ένα τελευταίο αξιοθέατο των όψιμων YouTubers και απανταχού influencers είναι η παλιά πιτσαρία L’Antica Pizzeria da Michele. Διπλές ουρές – μία για να καθίσεις σε κάποιο τραπέζι και μία ουρά για να πάρεις take-away είναι ήδη σχηματισμένες. Το καλοκαίρι μπορεί να περιμένεις 2-3 ώρες στην ουρά για να αγοράσεις μια από τις λίγες παραλλαγές της πίτσας τους. ΟΙ τιμές φτηνές. 5-6 ευρώ για μια πίτσα κανονικού ιταλικού μεγέθους. Δεν περιμέναμε πολύ… Το αποτέλεσμα απογοητευτικό. Μια άψητη, πλαστική λασποειδής πίτσα με γεύση ντομάτας και τίποτα άλλο. Ίσως άλλες φορές να είναι λίγο καλύτερη,,. αυτή που φάγαμε όμως ήταν για τα σκουπίδια.Για γέλια και για κλάματα. Ένα καταπληκτικό σαρκαστικό άρθρο – ο κόσμος περιμένει στην ουρά να φάει 2-3 ώρες μια πίτσα αλλά δεν αντέχει να επισκεφτεί 3 ωρες την Πομπηία – για την συγκεκριμένη πίτσα και τον ρόλο των influencers και food bloggers στο Lifo εδώ:

Στην ουρά για την «καλύτερη πίτσα του κόσμου»

20240415-172351-FILEminimizer
20240415-173731-FILEminimizer

Το απόγευμα φυσικά συνεχίστηκε με το κλασσικό απεριτίβο και ατέλειωτες βόλτες στα σοκάκια.

20240415-165530-FILEminimizer
20240415-181741-FILEminimizer
20240416-080043-FILEminimizer
20240416-085602-FILEminimizer


Από το προσωπικό μου Blog Moto trip to Amalfi and Tuscany

 

tryxx

Member
Μηνύματα
82
Likes
877
2ο Μέρος Τοσκάνη


4η Μέρα: Ασίζη – Μοντεπουλτσιάνο


Ώρα να ανηφορίσουμε στην Τοσκάνη!

Έξι τοποθεσίες της έχουν κηρυχθεί από την UNESCO Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς: το ιστορικό κέντρο της Φλωρεντίας (1982), το ιστορικό κέντρο της Σιένα (1995), η πλατεία του καθεδρικού ναού της Πίζας (1987), το ιστορικό κέντρο του Σαν Τζιμινιάνο (San Gimignano) (1990), το ιστορικό κέντρο Πιέντσα (Pienza) (1996) και η Βαλ ντ’ Όρτσια (Val d’Orcia) (2004).

Οι πράσινοι λόφοι της με τα ψηλά κυπαρίσσια, τους φιδίσιους δρόμους, τα ατέλειωτα οινοποιεία της, τα μοναδικά χωριά όλα στο χρώμα της τερρακότα με τα όμορφα κεραμίδια συνθέτουν πίνακες ζωγραφικής. Δεν ξέρεις τι να πρωτοφωτογραφίσεις! Κουρασμένοι από το κυνήγι του επόμενου φωτο-θησαυρού αφεθήκαμε στην αγκαλιά αυτού του μοναδικού τοπίου. Οδηγήσαμε ατέλειωτα χιλιόμετρα στα 4 σημεία του ορίζοντα, επισκεφθήκαμε πολλά χωριά, γευτήκαμε τους καρπούς και τους χυμούς της περιοχής και παραδοθήκαμε άνευ όρων στην θεά ομορφιά που σίγουρα έχει γεννηθεί σε πολλά μέρη της γης αλλά οπωσδήποτε και στον τόπο αυτό!

Οδηγήσαμε λίγο στην Autostrada και γρήγορα βγήκαμε δεξιά με επόμενο σταθμό την Ασίζη (Assisi) και τον Άγιο Φραγκίσκο της, τον πολιούχο της Ιταλίας. Μαγική πόλη, πανέμορφα πέτρινα σπίτια στα πεντακάθαρα στενά της και πολλοί επισκέπτες λόγω του Αγίου. Η Basilica του Αγίου Φραγκίσκου. διπλή. με την μία εκκλησία πάνω στην άλλη είναι μοναδική και κει υπάρχει και ο τάφος του Αγίου. Αξίζει η Ασίζη!

20240416-151429-FILEminimizer
20240416-151440-FILEminimizer
20240416-160404-FILEminimizer
20240416-160605-FILEminimizer
20240416-160927-FILEminimizer
20240416-162142-FILEminimizer
20240416-162245-FILEminimizer
20240416-162622-FILEminimizer
20240416-164034-FILEminimizer

Συνεχίσαμε προς Περούτζια με κατάληξη το γραφικό Μοντεπουλτσιάνο (Montepulciano) που είναι χτισμένο στα 605 μ και έχει εκπληκτική θέα. Θα μέναμε 2 βραδιές εδώ για να περιηγηθούμε τις γύρω τοποθεσίες και τους καταπράσινους λόφους της Ούμπρια. Το μεσαιωνικό χωριό -πόλη φημίζεται για τα πολλά παραδοσιακά οινοποιεία που διαθέτει, καθώς εδώ παράγεται το περίφημο κόκκινο κρασί Vino Nobile de Montepulciano. Καταλύσαμε στην καρδιά της μεσαιωνικής πόλης και φυσικά δοκιμάσαμε το υπέροχο κρασί και τοπικά ζυμαρικά Pici -σαν χοντρό σπαγγέτι-φτιαγμένα από εξαιρετικά σιτάρια που θέλουν 22-23 λεπτά βράσιμο!

20240416-180915-FILEminimizer
20240416-205114-FILEminimizer
20240416-205223-FILEminimizer

5η Μέρα: Πιέντσα – Μονταλτσίνο – Σιέννα -Μοντεπουλτσιάνο

Η σπιτονοικοκυρά μας πρότεινε ανεπιφύλακτα την Πιέντσα (Pienza) που βρίσκεται στην κοιλάδα Βαλ ντ’ Όρτσια και ευτυχώς την επισκεφθήκαμε πρωι-πρωί λουσμένη στο φως. Τι να γράψεις για την κούκλα τωρα αυτή; Θεωρείται ο ακρογωνιαίος λίθος της αναγεννησιακής πολεοδομίας, γι’ αυτό, το 1996 συμπεριελήφθη στα Μνημεία Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO.

Εξαιτίας της ιδιαίτερης ομορφιάς της και της αναλλοίωτης αρχιτεκτονικής της, η Πιέντσα , με τα μεσαιωνικά σοκάκια και τα αναγεννησιακά της μέγαρα, έχει χρησιμοποιηθεί αρκετές φορές σαν σκηνικό για τα γυρίσματα ταινιών. Μερικά παραδείγματα είναι οι ταινίες Ευχάριστες νύχτες, Ρωμαίος και Ιουλιέτα του Φράνκο Τζεφιρέλι, η Νοσταλγία του Αντρέι Ταρκόφσκι, Ο Άγγλος ασθενής, Γράμματα στην Ιουλιέτα, και ο Θαυμάσιος Βοκάκιος των αδελφών Ταβιάνι. (Wikipedia)

20240417-080750-FILEminimizer
20240417-082412-FILEminimizer
20240417-082516-FILEminimizer
20240417-082839-FILEminimizer
20240417-082901-FILEminimizer
20240417-094613-FILEminimizer
20240417-094814-FILEminimizer
20240417-095111-FILEminimizer
20240417-095258-FILEminimizer
20240417-095711-FILEminimizer
20240417-095755-FILEminimizer
20240417-100019-FILEminimizer
20240417-110409-FILEminimizer
20240417-113111-FILEminimizer

Το Μονταλτσίνο (Montalcino) πέρα από την ομορφιά του οφείλει την ακμή του στο περίφημο κρασί του Brunello di Montalcino (ποικιλία Sangiovese). Γεμάτο κάβες, τριγυρισμένο από αμπελώνες και οινοποιεία και με το κάστρο του να δεσπόζει ψηλά στο χωριό είναι πόλος έλξης χιλιάδων επισκεπτών!

20240417-114140-FILEminimizer
20240417-120840-FILEminimizer
20240417-122035-FILEminimizer
20240417-111537-FILEminimizer

Η Σιένα (Siena) μια από τις πόλεις των Ετρούσκων μας καλούσε μέρες τώρα και ήταν η επόμενη στάση μας. Το Πάλιο (Palio) η γνωστή ιπποδρομία 2 φορές τον χρόνο το καλοκαίρι την έχει κάνει γνωστή στον κόσμο όλο. 17 γειτονιές η κάθε μια με τον θυρεό της και την σημαία της διαγωνίζονται για ένα ζωγραφισμένο πανό ή Πάλιο με την εικόνα της Παναγίας.

Η θέα της κυρτής βαθουλωμένης πλατείας που ξεπροβάλει από τα στενά είναι απερίγραπτη. Κόσμος κάθεται κάτω στα πλακάκια της βυθισμένος από τον μαγνητισμό της. Τα μεσαιωνικά κτίρια γύρω της δημιουργούν ένα απόκοσμο τοπίο σε κυκλώνουν και σε αιχμαλωτίζουν! Νομίζεις δεν θα βγεις ποτέ από το σκηνικό αυτό αλλά και ούτε που θέλεις!!

20240417-135729-FILEminimizer
20240417-135804-FILEminimizer
20240417-135831-FILEminimizer
20240417-135852-FILEminimizer
20240417-144558-FILEminimizer

Επιστρέφοντας στο Μοντεπουλτσιάνο κλείσαμε την μέρα αγοράζοντας ένα ωραίο brunello που το ήπιαμε στο σπίτι με συνοδεία πάλι Pici!!!

20240417-183715-FILEminimizer

6η Μέρα: Αρέτσο (Arezzo) – Φλωρεντία – Σαν Τζιμινιάνο

¨Τα σημάδια αλλαγής του καιρού που ήταν ηλιόλουστος και ζεστός όλες αυτές τις μέρες τα είχαμε δει την προηγούμενη στη Σιένα και τα επιβεβαίωναν οι μετεωρολογικές προβλέψεις. Βροχή λοιπόν για σήμερα. Δεν πτοούμαστε και κατευθυνθήκαμε νωρίς στο Αρέτσο (Arezzo) την πόλη που γυρίστηκε η εκπληκτική ταινία του Ρ. Μπενίνι “Η ζωή είναι ωραία” (La vita e Bella). Η κεκλιμένη μεσαιωνική Μεγάλη Πλατεία του (Piazza Grande) και οι πολλοί ναοί της πόλης δίνουν μια ιδιαίτερη ομορφιά στην πόλη των πολύτιμων μετάλλων!

20240418-104137-FILEminimizer
20240418-110930-FILEminimizer
20240418-105043-FILEminimizer
20240418-105251-FILEminimizer

Ώρα για Φλωρεντία (Firenze) με τα πυκνά σύννεφα να μας συντροφεύουν. Είχα ξαναδεί την πόλη σχεδόν 20 χρόνια πριν και αγωνιούσα τρόπον τινά για την εξέλιξή της. Λϊγα πράγματα έχουν αλλάξει από τοτε με βασικό τον περισσότερο τουρισμό, Ανέκαθεν η Φλωρεντία μαγνήτιζε και όχι άδικα τον επεισκέπτη. Το ίδιο και τώρα!

Πλησιάζοντας την ξακουστή πρωτεύουσα της Τοσκάνης σταματάμε για τις τυπικές τουριστικές φωτο λίγο έξω ψηλά στους λόφους στην Piazzale Michelangelo. Πολύς κόσμος πάντα για ατέλειωτες σέλφι φωτο. Οι σταγόνες εμφανίζονται μαζί με αέρα και τα μαύρα σύννεφα προμηνύουν πολύ βροχή και κρύο. Βιαστικά κατευθυνόμαστε στην πόλη. Η βροχή ξεκίνησε για τα καλά. Παρκάρουμε τυχαία κοντά στην κλειστή αγορά ευτυχώς όπου και παίρνουμε ένα διαφορετικό γεύμα! Φασόλια οι φίλοι, κουκιά για μένα! Φτάνει η πίτσα και το ζυμαρικό!

20240418-130634-FILEminimizer
20240418-130318-FILEminimizer
20240418-132022-FILEminimizer
20240418-132825-FILEminimizer

Το σκηνικό του καιρού δεν επρόκειτο να αλλάξει κι έτσι με τα αδιάβροχα και τα κράνη περιηγηθήκαμε την μοναδική Φλωρεντία. Καθεδρικός Ναός, Galleria degli Uffizi, Galleria dell’ Accademia, το μεγαλείο της οικογένειας τω Μεδίκων Palazzo Vecchio, το γεφύρι με τα κοσμηματοπωλεία Ponte Vecchio και τόσα άλλα περνάνε μπροστά στα εκστασιασμένα μάτια σου!

20240418-142943-FILEminimizer
20240418-143230-FILEminimizer
20240418-144153-FILEminimizer
20240418-144635-FILEminimizer
20240418-145519-FILEminimizer
20240418-154036-FILEminimizer
20240418-154833-FILEminimizer

Ένα παγωτό παρότι δεν ταιριάζει με τον μουχλιασμένο καιρό θα μας επιστρέψει σε γήινες αισθήσεις και θα πάρουμε τον απολαυστικό φιδίσο δρόμο προς Σαν Τζιμινιάνο (San Gimignano). Προορισμός λίγο πιο έξω ένα κάμπινγκ όπυου θα νοικιάζαμε μια τροχοβίλα για την βραδιά.

Η διαδρομή εξαίσια η βροχή έπεφτε σιγά και μπορεί να υπήρχε το άγχος της γλίστρας όμως το απόκοσμο βροχερό τοπίο σε έπαιρνε μαζί του. Τα γάντια μούσκεμα, το κράνος θόλωνε -άτιμο Pinlock γιατι σε έβγαλα πριν ξεκινήσουμε;;;

Φτάσαμε στο κάμπινγκ, ευτυχώς βρήκαμε μια τροχοβίλα-κακώς δεν είχαμε κλείσει εκ των προτέρων- αρκετή λάσπη ολόγυρα αλλά είμαστε καλυμμένοι! ΟΙ φίλοι μου από λάθος υπολογισμούς και προστασία βρίσκουν τους σάκκους τους αρκετά βρεγμένους με τα ρούχα μέσα. Το πιστολάκι μαλλιών θα δουλέψει όλη νύχτα να στεγνώσει ότι μπορέσει!

20240418-163241-FILEminimizer
20240418-180405-FILEminimizer
20240419-081353-FILEminimizer

Είναι σχεδόν χειμώνας έξω! 6-7 βαθμοί απόγευμα! Ας ξεκουραστούμε με ένα εξαιρετικό ονομαστό λευκό κρασί της περιοχής Vernaccia di San Gimignano και ας μοιράσουμε μεζέ μια πίτσα στο εστιατόριο του κάμπινγκ! Εξουθενωμένοι κοιμόμαστε σαν πουλάκια!

7η Μέρα: Σαν Τζιμινιάνο – Βολτέρρα – Πίζα – Έμπολι – Πέλαγκο

Η Παρασκευή θα μας χάριζε έναν υπέροχο ήλιο με σχετικό κρύο. Το Σαν Τζιμινιάνο από μακριά με του πανύψηλους πύργους του μοιάζει παραμυθένιο. Και είναι! Σκεφτόμαστε την Βάθεια στην Μάνη στην Πελοπόννησο με τους επίσης εκπληκτικούς πύργους και αναρωτιόμαστε γιατί άραγε να συρρέει τόσος κόσμος εδώ και όχι και στην Ελλάδα; Η απάντηση στην διαχρονική μας γενική ανικανότητα δυστυχώς…

Το χωριό είναι μοναδικό, η πλατεία, τα στενά, τα σπίτια, η θέα, ο εσπρέσο με το κρουασάν!! Άλλη ουρά και δω στην πλατεία από τις 9,30 το πρωί για το καλύτερο παγωτό του κόσμου όπως λένε! Ο Νίκος είχε δοκιμάσει όταν είχε ξαναπάει παλιά και ήταν σίγουρος για την ποιότητα αλλά ήταν πολύ πρωί για παγωτό!

20240419-090340-FILEminimizer
20240419-090547-FILEminimizer
20240419-092701-FILEminimizer
20240419-092732-FILEminimizer
20240419-092948-FILEminimizer
20240419-093601-FILEminimizer
20240419-094746-FILEminimizer
20240419-095238-FILEminimizer
20240419-113247-FILEminimizer

Βολτέρρα (Volterra)!! Τραβερσάρουμε προς τα νότια και σε λίγη ώρα είμαστε στην πόλη του αλάβαστρου, Πολλά μαγαζιά και τεχνίτες σκαλίζουν και φτιάχνουν μοναδικά αλαβάστρινα κομψοτεχνήματα! Πολύς κόσμος και εδώ αλλά υπάρχει λόγος. Συρροή από βέσπες (σφήκες) του διάσημου πλέον Piaggio μπροστά στο Δημαρχείο. Οι χιλιάδες φίλοι της βέσπας από τα πάμπολα κλαμπ σε όλον τον κόσμο είναι παθιασμένοι!! έχουν συνάντηση από όλες τις γωνιές του κόσμου και μια από τις πλατείες είναι εδώ, Η κεντρική εκδήλωση για τα 140 χρόνια της Piaggio ήταν 18-20 Απριλίου στη γενέτειρα της vespa Pontedera.

20240419-114406-FILEminimizer
20240419-115724-FILEminimizer
20240419-115745-FILEminimizer

Συνεχίζουμε χωρίς δισταγμό για την Πίζα (Pisa). Ο οκταόροφος μαρμάρινος κεκλιμένος πύργος της, σύμβολο όλης της Ιταλίας αξίζει τα έξτρα χιλιόμετρα! Το καταπράσινο πάρκο με το βαπτιστήριο, τον καθεδρικό και το καμπαναριό- Πύργο είναι γεμάτο κόσμο που απολαμβάνει την λιακάδα στο γρασίδι. Άπειρες φωτο, συνωστισμός από σέλφι αλλά χαλάλι!

20240419-145554-FILEminimizer
20240419-145603-FILEminimizer
20240419-145753-FILEminimizer

Η κατεύθυνσή μας είναι μέσω Έμπολι (Empoli) στα ανατολικά της Φλωρεντίας στο Πέλαγκο (Pelago) για μια τελευταία διανυκτέρευση. Θα οδηγήσουμε ψηλά προς το πάσο του Forli περνώντας από San Benedetto με τα περίφημα εμφιαλωμένα νερά του

20240419-162747-FILEminimizer

Η ζεστή κατοικία που μας φιλοξενεί με την απίστευτη θέα θα ευοδώσει με μια σπέσιαλ μακαρονάδα το αυριανό ταξίδι που πάλι προβλέπεται βροχερό…

20240419-194723-FILEminimizer
20240420-083112-FILEminimizer

8η Μέρα: Προς Ανκόνα

Ο ιδιοκτήτης του σπιτιού μας συμβούλευσε να αποφύγουμε το Φορλί μιας και ο καιρός ήταν πολύ κρύος και είχε χιονίσει μάλλον στο πέρασμα. Αλλαγή σχεδίων και ακολουθώντας τον επαρχιακό δρόμο προς Αρέτσο. Περούτζια και Ανκόνα φτάνουμε το μεσημέρι στο λιμάνι. Η Ανκόνα (Ancona) είνια συνδεδεμένη με τα φέρυ αλλά αξίζει μια βόλτα στο κέντρο της. Ωραία μαγαζιά, πεζόδρομοι καλαισθησία παντού. Το φινάλε της εκδρομής θα μας βρει σε ένα στιλάτο εδεσματοπωλείο να πίνουμε ένα τελευταίο αποχαιρετιστήριο ποτήρι ντόπιο κόκκινο κρασί. Μεγάλη αναμονή στο λιμάνι και καθυστέρηση του φέρυ λόγω της κακοκαιρίας.

20240420-172246-FILEminimizer
20240420-173746-FILEminimizer
20240420-175240-FILEminimizer
20240420-184659-FILEminimizer

9η Μέρα: Επιστροφή

Το ταξίδι όλη νύχτα και μέχρι το επόμενο απόγευμα που φτάσαμε Ηγουμενίτσα ήταν απολαυστικό με ήρεμη θάλασσα.

20240421-064422-FILEminimizer
20240421-170341-FILEminimizer

Η πατρίδα ήταν στη θέση της με τα γνωστά της. Από που να πιάσουμε τον τόπο μας που τόσο αγαπάμε αλλά συνέχεια μας πληγώνει… Μας έχει απομείνει ο ήλιος και τα ούζα!! Κάτι είναι κι αυτό! Ανοργάνωτος τόπος σε όλα τα επίπεδα, αναρχία, βρωμιά ατιμωρησία, αδικία, οικοδομικός πόλεμος, ανύπαρκτες υπηρεσίες… Τι να κάνουμε, το έχουμε αποδεχτεί ότι δεν αλλάζει τίποτα. Κρίμα στα παιδιά μας. Ο κόσμος τριγύρω προχωρά η Ελλάδα μάλλον κάνει βήματα πίσω. Τόσα χρήματα έχουν πέσει και η πενιχρή ανάπτυξη που ευαγγελίζονται οι πολιτικοί μας είναι τόσο ασήμαντη σε σχέση με τα όσα έπρεπε να συμβαίνουν, Όλο το κράτος μας και οι υπηρεσίες μας είναι εχθρικές προς τον πολίτη, Πάντα επιστρέφοντας από ένα ταξίδι στο εξωτερικό ακόμα και από θεωρούμενες φτωχές, βαλκανικές χώρες διαπιστώνεις με λύπη ότι μείναμε πίσω… Όχι ότι αλλού είναι όλα ρόδινα αλλά βλέπεις τον σεβασμό των ανθρώπων στην κουλτούρα τους και στα δημόσια. Μπορεί να είναι και από φόβο αλλά όπως και να έχει είναι υπαρκτός, Η αγάπη προς την Ελλάδα μας πληγώνει!

Ευχαριστώ τους αγαπημένους μου φίλους Νικολάδες για μια ακόμη εξαιρετική εκδρομή. Οι φωτο είναι δικές τους

Από το προσωπικό μου Blog Moto trip to Amalfi and Tuscany
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.635
Μηνύματα
905.136
Μέλη
39.376
Νεότερο μέλος
Vichumills

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom