Klair
Member
- Μηνύματα
- 2.350
- Likes
- 28.330
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Annevoie-Rouillon, Dinant, Château Vêves, Arlon
- Ville Haute Λουξεμβούργο, η βραδινή άφιξη
- Πρωινή βόλτα στο Kirchberg
- Ville Haute-Grund-Plateau du Saint Esprit-Cité Judiciaire
- Απογευματινή βόλτα στο Clausen
- Château de Vianden
- Château de Bourscheid και Esch-sur-Sûre
- Wéris, Durbuy και η επιστροφή στη Γάνδη
- Château d΄ Ooidonk
- Malo-les-Bains Δουνκέρκη
- Γνωρίζοντας τη Δουνκέρκη
- Ville de Bergues
- Νυχτοπερπατήματα στη Lille
Road trip σε: Annevoie-Rouillon, Dinant, Château Vêves, Arlon, Ville de Luxembourg, Château de Vianden, Château de Bourscheid, Esch-sur-Sûre, Wéris, Durbuy, Château d΄Ooidonk, Dunkerque, Burgues, Lille.
Φθινόπωρο. Η χρυσοκίτρινη και πορτοκαλοκόκκινη εποχή του χρόνου, με τις πρώτες σταγόνες της βροχής να πέφτουν πάνω στα χρυσαφένια φύλλα των δέντρων, με τα χρυσά και καφεκόκκινα χαλιά από πεσμένα φύλλα να στρώνονται απ΄ άκρη σ΄ άκρη σε ολόκληρη τη φύση και τα πρώτα γκρίζα σύννεφα να κάνουν την εμφάνισή τους στον ουρανό. Εικόνες μαγικές που φωνάζουν και μαρτυρούν ότι το φθινόπωρο είναι εδώ, για να μας πλημμυρίσει με ζεστά, γήινα χρώματα. Οι περισσότεροι λένε ότι αυτή η εποχή του χρόνου είναι μελαγχολική.
Ο Vivaldi μετέφρασε τις τέσσερις εποχές σε νότες και το “Φθινόπωρο” βγάζει όντως μια μελαγχολία και συγκίνηση για τους λάτρεις, και όχι μόνο, της κλασικής μουσικής.
Αλλά και ο Μάνος Χατζιδάκις μας ταξιδεύει σε αυτήν τη μελαγχολική εποχή του χρόνου με έναν μοναδικό τρόπο με το “Όταν έρχονται τα σύννεφα”,
αλλά και με τη “Βροχή”.
Το φθινόπωρο είναι η πιο χιλιοτραγουδισμένη εποχή του χρόνου, όχι μόνο από εγχώριους αλλά και από ξένους καλλιτέχνες. Στην ποίηση συνήθως συνδυάζεται με το μοιραίο, παίρνοντας μαζί του έρωτες και αγάπες, αφήνοντας πίκρα και χωρισμό. Αυτή η εποχή, εκτός από ποιητές και μουσικούς, έχει ακόμα εμπνεύσει ζωγράφους, λογοτέχνες αλλά και σκηνοθέτες. Είναι μια εποχή που ξυπνάει όλες τις αισθήσεις και τα συναισθήματα των ανθρώπων, αφού τελικά έχει μια μελαγχολική και νοσταλγική νότα. Παρόλο που το φθινόπωρο αποτελεί για πολλούς μια καταθλιπτική περίοδο-αφού το καλοκαιράκι τελειώνει και αρχίζει μια εποχή που η φύση οδεύει σιγά-σιγά προς τον θάνατο-για άλλους, μεταξύ των οποίων είμαι και εγώ, το φθινόπωρο αποτελεί την καλύτερη εποχή του χρόνου.
Ο περίπατος μέσα στη φύση και πάνω στα πεσμένα καφετί, κόκκινα και χρυσά φύλλα είναι ό,τι πιο ωραίο και χαλαρωτικό μπορεί να μου συμβεί. Λατρεύω να περπατάω σε χωμάτινα μονοπάτια και να ακούω τον ήχο από τα ξερά φύλλα που θρυμματίζονται και γίνονται σαν κομφετί σε κάθε μου βήμα.
Σε χώρες όπως η Ιαπωνία ή η Κορέα, οι άνθρωποι αγαπούν το φθινόπωρο και συχνά βγαίνουν να “κυνηγήσουν” φθινοπωρινές εικόνες κάνοντας εκδρομές στη φύση. Γι΄ αυτόν τον σκοπό υπάρχουν ακόμα και ενημερώσεις για την πρόοδο και την εξέλιξη των φθινοπωρινών χρωμάτων. Όλη η φύση είναι ντυμένη με πολλά και διαφορετικά χρώματα, τα οποία μέρα με τη μέρα αλλάζουν ή ζωντανεύουν όταν μια ξαφνική φθινοπωρινή μπόρα τα λούσει και τα γυαλίσει προσωρινά. Και όταν το αεράκι δυναμώσει, τα φύλλα αποκτούν κίνηση και χορεύουν, πετώντας σαν χρυσαφένιες και κόκκινες πεταλούδες, μέχρι να προσγειωθούν ξανά στο βρεγμένο χώμα.
Σε αυτό, λοιπόν, το οδικό ταξίδι ο κυρίαρχος σκοπός μας ήταν να απολαύσουμε και να χαρούμε με όλες μας τις αισθήσεις τη φθινοπωρινή φύση, η οποία βρισκόταν στο απόγειο της δόξας της και να αιχμαλωτίσουμε για πάντα όσες περισσότερες φθινοπωρινές εικόνες μας προσφέρθηκαν σε κάθε μας βήμα. Ήταν ένα ταξίδι συναρπαστικό, με πολλές εναλλαγές εικόνων:
δάση,
ποτάμια,
κάστρα,
πόλεις,
χωριά,
παραλίες,
και λιμάνια.
Εικόνες ζωγραφισμένες με πολύ-πολύ χρώμα.
Στη διαδρομή μας προς τη βελγική πόλη Dinant απολαύσαμε χωριά με πέτρινα σπίτια,
αλλά και χωριά χωμένα κυριολεκτικά μέσα σε δασοσκέπαστους λόφους, δίπλα στο ποτάμι.
Η Dinant μας χάρισε μια απερίγραπτη πανοραμική θέα από την Ακρόπολή της, αλλά και πολύ χρώμα με τα πανέμορφα σπίτια της που είναι αραδιασμένα, κολλητά το ένα δίπλα στο άλλο, πάνω από το ποτάμι που διατρέχει την κοιλάδα.
Απολαύσαμε τα πολύχρωμα σαξόφωνα που στολίζουν κάθε γωνιά της πόλης
και δοκιμάσαμε το couque de Dinant, το σκληρότερο μπισκότο της Ευρώπης.
Οδηγήσαμε off-road μέσα σε πυκνά χρωματιστά δάση
και περάσαμε από το Château Vêves
πριν καταλήξουμε για ολιγόωρη στάση στην έρημη και αδιάφορη Arlon.
Τέλος, φτάσαμε, όταν πλέον είχε πέσει η νύχτα, στην πόλη του Λουξεμβούργου.
H μικροσκοπική χώρα του Λουξεμβούργου αποτελούσε το κυρίως πιάτο αυτού του μενού αφού, αν και θεωρείται ένα από τα πιο μικρά κρατίδια στον κόσμο, δεν παύει να είναι ένας μικρός επίγειος παράδεισος φυσικού κάλλους με κατάφυτα βουνά στα οποία ορθώνονται καλοδιατηρημένα κάστρα, αλλά αποτελεί και ένα κράτος με μεγάλη οικονομική ευρωστία με το υψηλότερο κατά κεφαλήν εισόδημα. Αυτό που κυρίως εντυπωσιάζει είναι το γεγονός ότι η πόλη του Λουξεμβούργου χωρίζεται σε Άνω και Κάτω Πόλη, με την Ville Haute να προσφέρει απαράμιλλη θέα στις συνοικίες της Κάτω Πόλης.
Η πλούσια αρχιτεκτονική κληρονομιά της πόλης περιλαμβάνει μια μακριά λίστα, με αρχαία αξιοθέατα αλλά και μοντέρνα οικοδομήματα. Ένα απόρθητο Κάστρο, το οποίο υπήρξε ένα από τα πιο ισχυρά στον κόσμο, έδωσε στην πόλη το προσωνύμιο “Γιβραλτάρ του Βορρά” και οι οχυρώσεις στο βραχώδες έδαφος πάνω από τον ποταμό Alzette χτίστηκαν ξανά και ξανά ενισχύοντας την ασφάλεια της πόλης.
Aρχαία, αλλά και νέα γεφύρια, συνδέουν τις διάφορες περιοχές της πόλης και συνοδεύονται από θρύλους και μύθους στο πέρασμα των αιώνων.
Μεσαιωνικά οικοδομήματα, μπαρόκ και γοτθικές εκκλησίες, αλλά και μοντέρνα γυάλινα κτίρια ιδιαίτερης αισθητικής συμπληρώνουν τον μακρύ κατάλογο των αξιοθέατων της πόλης του Λουξεμβούργου.
Η πόλη του Λουξεμβούργου αποτελεί, επίσης, μια από τις τρεις πρωτεύουσες της Ευρωπαϊκής Ένωσης-μαζί με τις Βρυξέλλες και το Στρασβούργο-και Έδρα του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου. Το Kirchberg είναι, λοιπόν, το ευρωπαϊκό κέντρο της πόλης του Λουξεμβούργου, όπου εδώ η σύγχρονη αρχιτεκτονική με τα μοντέρνα κτίρια με τις φουτουριστικές λεπτομέρειες δίνουν ρεσιτάλ οπτικού υπερθεάματος και συνυπάρχουν με πολυτελείς τράπεζες αλλά και με το υπερσύγχρονο συναυλιακό αριστούργημα της Φιλαρμονικής του Λουξεμβούργου, καθώς επίσης και με το αρχαίο και ταυτόχρονα μοντέρνο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης (Mudam).
Όμως, το πιο διάσημο, φημισμένο και ωραιότερο μπαλκόνι της Ευρώπης είναι αυτό που τραβά το μεγαλύτερο ενδιαφέρον των επισκεπτών της πόλης και το δικό μας φυσικά, αφού ήταν ένα από τα πρώτα σημεία που τρέξαμε να επισκεφθούμε, φτάνοντας βράδυ στην άκρη του γκρεμού πάνω από τον ποταμό Alzette.
Ο στενός δρόμος Chemin de la Corniche, που εκτείνεται κατά μήκος της κοιλάδας Alzette, στους προμαχώνες που χτίστηκαν από τους Ισπανούς και τους Γάλλους τον 17ο αιώνα, μας πρόσφερε εκπληκτική θέα στην Κάτω Πόλη και την επόμενη μέρα της παραμονής μας στην πόλη του Λουξεμβούργου.
Το Λουξεμβούργο θεωρείται η καστροπολιτεία της Ευρώπης, αφού μέσα από βαθύσκιωτα δάση ξεπροβάλλουν λόφοι με μεσαιωνικά κάστρα στις κορυφές τους, τα οποία είναι καλοδιατηρημένα και φυσικά επισκέψιμα. Όλα αυτά τα κάστρα σου δίνουν την αίσθηση γρανιτένιων βράχων σε μια απέραντη θάλασσα πράσινου, κίτρινου, χρυσού και πορτοκαλί χρώματος.
Εμείς επιλέξαμε να επισκεφθούμε τα πιο όμορφα, τα πιο γνωστά και τα πιο διάσημα. 55 χιλιόμετρα από την πόλη του Λουξεμβούργου βρίσκεται το χωριό Vianden, με το ομώνυμο Κάστρο, ένα από τα μεγαλύτερα φρούρια με καταγωγή που χρονολογείται από τον 10ο αιώνα. Είναι ανοιχτό όλο τον χρόνο και αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες φεουδαρχικές κατοικίες των ρωμαϊκών και γοτθικών εποχών στην Ευρώπη.
Στη συνέχεια του οδικού μας ταξιδιού επισκεφθήκαμε το Château de Bourscheid, το οποίο βρίσκεται σκαρφαλωμένο 150 μέτρα πάνω από τον ποταμό Sûre. Απολαύσαμε απίστευτη θέα από τους προμαχώνες του Κάστρου, κάτω στην κοιλάδα με το χωριό, αλλά και στους γύρω λόφους οι οποίοι ήταν πλημμυρισμένοι από την ωραιότερη φθινοπωρινή χρωματική παλέτα.
Το Esch-sur-Sûre είναι ένα μικρό χωριό στο βορειοδυτικό Λουξεμβούργο, το οποίο βρέχεται από τον ποταμό Sûre και μας τράβηξε το ενδιαφέρον να του αφιερώσουμε χρόνο σε αυτό το οδικό μας ταξίδι. Όταν αρχίσαμε να περιπλανιόμαστε στο μικρό αυτό χωριό μείναμε άφωνοι από την ομορφιά και την καλαισθησία που το χαρακτηρίζουν. Η δε θέα από το Κάστρο, στην κορυφή του λόφου, ήταν μια εικόνα εξωπραγματική.
Η κατάληξη αυτού του ταξιδιού ήταν το Durbuy, πόλη-δήμος της Βαλλονίας, που βρίσκεται στη βελγική επαρχία του Λουξεμβούργου. Όμως, πριν το Durbuy και πάνω στη διαδρομή μας κάναμε μια μικρή παράκαμψη για να δούμε μια ομάδα μεγαλιθικών μνημείων που βρέθηκαν στο χωριό Wéris και αποτελούν κάτι μοναδικό στο Βέλγιο. Από τους πολλούς τάφους (dolmens) που υπήρχαν κάποτε στην περιοχή, δύο τώρα επιβιώνουν σε καλή κατάσταση και χρονολογούνται γύρω στο 3000 π.X. Στο χωριό Wéris ζούσε μια νεολιθική κοινότητα πριν από περίπου 5.000 χρόνια. Αυτοί οι άνθρωποι μετέφεραν σε αυτό το οροπέδιο τεράστιες πέτρες χτίζοντας τους τάφους.
Τελευταίος σταθμός αυτού του υπέροχου και γεμάτου με φθινοπωρινές εικόνες οδικού ταξιδιού, όπως προείπα, ήταν το γλυκούλι μεν, τουριστικό δε Durbuy, το οποίο συχνά παρουσιάζεται ως “η μικρότερη πόλη του κόσμου”, κάτι το οποίο δεν είμαι σίγουρη ότι ευσταθεί, αλλά αφού οι κάτοικοί του θέλουν να το παρουσιάζουν έτσι εμένα δε μου πέφτει λόγος, ούτε και θέλω να το αμφισβητήσω.
Το επόμενο mini οδικό ταξίδι μας έγινε στις 16/11/2019 πάλι με αφετηρία τη Γάνδη και με πρώτο σταθμό το Κάστρο Ooidonk στη βελγική πόλη Deinze. Το Κάστρο είναι σήμερα κατοικία, αλλά το αρχικό φρούριο χτίστηκε με σκοπό να υπερασπιστεί την πόλη της Γάνδης και να οχυρώσει τον ποταμό Leie. Οι φθινοπωρινές εικόνες συνέχισαν να μας συνοδεύουν και σε αυτό το οδικό μας ταξίδι, αφού το Κάστρο βρίσκεται χτισμένο ανάμεσα σε καταπράσινα λιβάδια, περιτριγυρίζεται από πανύψηλα δέντρα, σε χρώματα του χρυσού και του κόκκινου, και περιβάλλεται από τάφρο με νερό.
Από το προηγούμενο ταξίδι μου στη Γάνδη, τον Οκτώβριο του 2018, η Δουνκέρκη αποτελούσε διακαή πόθο προς επίσκεψη. Επιθυμούσα, περισσότερο, να την επισκεφθώ για τους γνωστούς σε όλους μας ιστορικούς λόγους, παρά για την ομορφιά της σαν πόλη, αφού γνώριζα ότι πολλοί δεν της πλέκουν το εγκώμιο από αισθητικής άποψης. Αυτή τη φορά, λοιπόν, τα κατάφερα και η επιθυμία μου έγινε πραγματικότητα, αφού μετά το Château d΄ Ooidonk φύγαμε καρφί για τη Δουνκέρκη και μάλιστα διασχίζοντας με το αυτοκίνητο την πόλη επιλέξαμε σαν πρώτο σταθμό την ιστορική της παραλία Malo-les-Bains, γνωστή από τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο και την επιχείρηση Δυναμό των συμμαχικών στρατευμάτων για την άμεση εκκένωση της περιοχής, μετά τη διάσπαση του συμμαχικού μετώπου.
Ακολούθησε περιήγηση στην πόλη και τα αξιοθέατά της, καθώς και μια μεγάλη βόλτα στο λιμάνι της, χωρίς όμως η Δουνκέρκη να μας κερδίσει, αφού αν και Σάββατο ο κόσμος που κυκλοφορούσε ήταν πολύ λίγος και η πόλη ήταν σχεδόν έρημη ακόμα και στον ιστορικό πυρήνα της. Στο εμπορικό κέντρο Centre Marine τα καταστήματα ήταν ανοιχτά και υπήρχε μια σχετικά αυξημένη κινητικότητα σε σχέση με άλλα σημεία της πόλης.
Αφήσαμε τη Δουνκέρκη και συνεχίσαμε για το χωριό Burgues, το οποίο βρίσκεται 9 χιλιόμετρα νότια της πόλης και 15 χιλιόμετρα από τα βελγικά σύνορα. Το χωριό περιτριγυρίζεται από οχυρά και κανάλια και στο κέντρο του κυριαρχεί το ψηλό Καμπαναριό, Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO, το οποίο διαθέτει 50 καμπάνες.
Το χωριό είναι μικρό και λίγες ώρες αρκούν για να το γυρίσεις και να το απολαύσεις. Αυτό κάναμε και εμείς θαυμάζοντας τα ωραία σπίτια φλαμανδικού στιλ,
τα ερείπια των μεσαιωνικών προμαχώνων,
αλλά και τη γαλήνη και την ησυχία που επικρατούσε στον λόφο, στον οποίο βρίσκεται η μονή του Αγίου Winoc.
Όσο προχωρούσε το σκοτάδι το χωριό ερήμωνε και έτσι πήραμε την απόφαση να τελειώσουμε αυτό το mini road trip επισκεπτόμενοι για βραδινή βόλτα τη Lille. Τον Οκτώβρη του 2018 την είχαμε επισκεφτεί ξανά, είχαμε κάνει μια διανυκτέρευση (Παρασκευή βράδυ) και μας είχε δώσει την εντύπωση μιας πολύ ζωντανής πόλης. Ελπίζαμε ότι και πάλι δε θα μας απογοητεύσει και θα χαρούμε ένα Σαββατόβραδο περπατώντας στα σοκάκια της παλιάς πόλης, αλλά και στην Grand Place, ανάμεσα σε κόσμο, λαμβάνοντας τα vibes και τον παλμό της νυχτερινής Lille.
Kαι πράγματι η πόλη μας αντάμειψε με τον καλύτερο τρόπο, αφού παρά το τσουχτερό κρύο και το ψιλόβροχο, ο κόσμος ήταν έξω, σε όλους τους δρόμους και τις πλατείες της πόλης, γέμιζε ασφυκτικά όλα τα μαγαζιά και τα εστιατόρια και μας άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις, επισφραγίζοντας για ακόμη μια φορά την προηγούμενη εικόνα που είχαμε αποκομίσει, ότι ο κόσμος της Lille ξέρει να ζει και να διασκεδάζει με όποιον τρόπο μπορεί και επιθυμεί, στα άπειρα μαγαζιά που διαθέτει η πόλη του.
Κλείσαμε, λοιπόν, αυτό το ταξίδι με τις καλύτερες βραδινές εικόνες της Lille και πήραμε μια μικρή μυρωδιά χριστουγεννιάτικων προετοιμασιών, αφού στην Grand Place είχαν ήδη αρχίσει οι προεργασίες.
Έδωσα μια περιληπτική εικόνα όλου αυτού του ταξιδιού που πραγματοποιήθηκε με απόλυτη επιτυχία, χωρίς απρόοπτα, και μας γέμισε με πολύ-πολύ όμορφες εικόνες. Ελπίζω με την ιστορία μου να καταφέρω να σας ταξιδέψω και να γεμίσω και τα δικά σας μάτια με ζωντανά φθινοπωρινά χρώματα, δάση, φύση, ποτάμια, κάστρα, πόλεις, χωριά, παραλίες και λιμάνια. Σας προειδοποιώ, όμως, ότι οι περιγραφές θα είναι όπως πάντα αναλυτικές, με πολλές ιστορικές αναφορές και φυσικά πολλές φωτογραφίες. Δέστε τις ζώνες σας γιατί το ταξίδι ξεκινάει...
Φθινόπωρο. Η χρυσοκίτρινη και πορτοκαλοκόκκινη εποχή του χρόνου, με τις πρώτες σταγόνες της βροχής να πέφτουν πάνω στα χρυσαφένια φύλλα των δέντρων, με τα χρυσά και καφεκόκκινα χαλιά από πεσμένα φύλλα να στρώνονται απ΄ άκρη σ΄ άκρη σε ολόκληρη τη φύση και τα πρώτα γκρίζα σύννεφα να κάνουν την εμφάνισή τους στον ουρανό. Εικόνες μαγικές που φωνάζουν και μαρτυρούν ότι το φθινόπωρο είναι εδώ, για να μας πλημμυρίσει με ζεστά, γήινα χρώματα. Οι περισσότεροι λένε ότι αυτή η εποχή του χρόνου είναι μελαγχολική.
Ο Vivaldi μετέφρασε τις τέσσερις εποχές σε νότες και το “Φθινόπωρο” βγάζει όντως μια μελαγχολία και συγκίνηση για τους λάτρεις, και όχι μόνο, της κλασικής μουσικής.
Αλλά και ο Μάνος Χατζιδάκις μας ταξιδεύει σε αυτήν τη μελαγχολική εποχή του χρόνου με έναν μοναδικό τρόπο με το “Όταν έρχονται τα σύννεφα”,
αλλά και με τη “Βροχή”.
Το φθινόπωρο είναι η πιο χιλιοτραγουδισμένη εποχή του χρόνου, όχι μόνο από εγχώριους αλλά και από ξένους καλλιτέχνες. Στην ποίηση συνήθως συνδυάζεται με το μοιραίο, παίρνοντας μαζί του έρωτες και αγάπες, αφήνοντας πίκρα και χωρισμό. Αυτή η εποχή, εκτός από ποιητές και μουσικούς, έχει ακόμα εμπνεύσει ζωγράφους, λογοτέχνες αλλά και σκηνοθέτες. Είναι μια εποχή που ξυπνάει όλες τις αισθήσεις και τα συναισθήματα των ανθρώπων, αφού τελικά έχει μια μελαγχολική και νοσταλγική νότα. Παρόλο που το φθινόπωρο αποτελεί για πολλούς μια καταθλιπτική περίοδο-αφού το καλοκαιράκι τελειώνει και αρχίζει μια εποχή που η φύση οδεύει σιγά-σιγά προς τον θάνατο-για άλλους, μεταξύ των οποίων είμαι και εγώ, το φθινόπωρο αποτελεί την καλύτερη εποχή του χρόνου.
Ο περίπατος μέσα στη φύση και πάνω στα πεσμένα καφετί, κόκκινα και χρυσά φύλλα είναι ό,τι πιο ωραίο και χαλαρωτικό μπορεί να μου συμβεί. Λατρεύω να περπατάω σε χωμάτινα μονοπάτια και να ακούω τον ήχο από τα ξερά φύλλα που θρυμματίζονται και γίνονται σαν κομφετί σε κάθε μου βήμα.
Σε χώρες όπως η Ιαπωνία ή η Κορέα, οι άνθρωποι αγαπούν το φθινόπωρο και συχνά βγαίνουν να “κυνηγήσουν” φθινοπωρινές εικόνες κάνοντας εκδρομές στη φύση. Γι΄ αυτόν τον σκοπό υπάρχουν ακόμα και ενημερώσεις για την πρόοδο και την εξέλιξη των φθινοπωρινών χρωμάτων. Όλη η φύση είναι ντυμένη με πολλά και διαφορετικά χρώματα, τα οποία μέρα με τη μέρα αλλάζουν ή ζωντανεύουν όταν μια ξαφνική φθινοπωρινή μπόρα τα λούσει και τα γυαλίσει προσωρινά. Και όταν το αεράκι δυναμώσει, τα φύλλα αποκτούν κίνηση και χορεύουν, πετώντας σαν χρυσαφένιες και κόκκινες πεταλούδες, μέχρι να προσγειωθούν ξανά στο βρεγμένο χώμα.
Σε αυτό, λοιπόν, το οδικό ταξίδι ο κυρίαρχος σκοπός μας ήταν να απολαύσουμε και να χαρούμε με όλες μας τις αισθήσεις τη φθινοπωρινή φύση, η οποία βρισκόταν στο απόγειο της δόξας της και να αιχμαλωτίσουμε για πάντα όσες περισσότερες φθινοπωρινές εικόνες μας προσφέρθηκαν σε κάθε μας βήμα. Ήταν ένα ταξίδι συναρπαστικό, με πολλές εναλλαγές εικόνων:
δάση,
ποτάμια,
κάστρα,
πόλεις,
χωριά,
παραλίες,
και λιμάνια.
Εικόνες ζωγραφισμένες με πολύ-πολύ χρώμα.
Στη διαδρομή μας προς τη βελγική πόλη Dinant απολαύσαμε χωριά με πέτρινα σπίτια,
αλλά και χωριά χωμένα κυριολεκτικά μέσα σε δασοσκέπαστους λόφους, δίπλα στο ποτάμι.
Η Dinant μας χάρισε μια απερίγραπτη πανοραμική θέα από την Ακρόπολή της, αλλά και πολύ χρώμα με τα πανέμορφα σπίτια της που είναι αραδιασμένα, κολλητά το ένα δίπλα στο άλλο, πάνω από το ποτάμι που διατρέχει την κοιλάδα.
Απολαύσαμε τα πολύχρωμα σαξόφωνα που στολίζουν κάθε γωνιά της πόλης
και δοκιμάσαμε το couque de Dinant, το σκληρότερο μπισκότο της Ευρώπης.
Οδηγήσαμε off-road μέσα σε πυκνά χρωματιστά δάση
και περάσαμε από το Château Vêves
πριν καταλήξουμε για ολιγόωρη στάση στην έρημη και αδιάφορη Arlon.
Τέλος, φτάσαμε, όταν πλέον είχε πέσει η νύχτα, στην πόλη του Λουξεμβούργου.
H μικροσκοπική χώρα του Λουξεμβούργου αποτελούσε το κυρίως πιάτο αυτού του μενού αφού, αν και θεωρείται ένα από τα πιο μικρά κρατίδια στον κόσμο, δεν παύει να είναι ένας μικρός επίγειος παράδεισος φυσικού κάλλους με κατάφυτα βουνά στα οποία ορθώνονται καλοδιατηρημένα κάστρα, αλλά αποτελεί και ένα κράτος με μεγάλη οικονομική ευρωστία με το υψηλότερο κατά κεφαλήν εισόδημα. Αυτό που κυρίως εντυπωσιάζει είναι το γεγονός ότι η πόλη του Λουξεμβούργου χωρίζεται σε Άνω και Κάτω Πόλη, με την Ville Haute να προσφέρει απαράμιλλη θέα στις συνοικίες της Κάτω Πόλης.
Η πλούσια αρχιτεκτονική κληρονομιά της πόλης περιλαμβάνει μια μακριά λίστα, με αρχαία αξιοθέατα αλλά και μοντέρνα οικοδομήματα. Ένα απόρθητο Κάστρο, το οποίο υπήρξε ένα από τα πιο ισχυρά στον κόσμο, έδωσε στην πόλη το προσωνύμιο “Γιβραλτάρ του Βορρά” και οι οχυρώσεις στο βραχώδες έδαφος πάνω από τον ποταμό Alzette χτίστηκαν ξανά και ξανά ενισχύοντας την ασφάλεια της πόλης.
Aρχαία, αλλά και νέα γεφύρια, συνδέουν τις διάφορες περιοχές της πόλης και συνοδεύονται από θρύλους και μύθους στο πέρασμα των αιώνων.
Μεσαιωνικά οικοδομήματα, μπαρόκ και γοτθικές εκκλησίες, αλλά και μοντέρνα γυάλινα κτίρια ιδιαίτερης αισθητικής συμπληρώνουν τον μακρύ κατάλογο των αξιοθέατων της πόλης του Λουξεμβούργου.
Η πόλη του Λουξεμβούργου αποτελεί, επίσης, μια από τις τρεις πρωτεύουσες της Ευρωπαϊκής Ένωσης-μαζί με τις Βρυξέλλες και το Στρασβούργο-και Έδρα του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου. Το Kirchberg είναι, λοιπόν, το ευρωπαϊκό κέντρο της πόλης του Λουξεμβούργου, όπου εδώ η σύγχρονη αρχιτεκτονική με τα μοντέρνα κτίρια με τις φουτουριστικές λεπτομέρειες δίνουν ρεσιτάλ οπτικού υπερθεάματος και συνυπάρχουν με πολυτελείς τράπεζες αλλά και με το υπερσύγχρονο συναυλιακό αριστούργημα της Φιλαρμονικής του Λουξεμβούργου, καθώς επίσης και με το αρχαίο και ταυτόχρονα μοντέρνο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης (Mudam).
Όμως, το πιο διάσημο, φημισμένο και ωραιότερο μπαλκόνι της Ευρώπης είναι αυτό που τραβά το μεγαλύτερο ενδιαφέρον των επισκεπτών της πόλης και το δικό μας φυσικά, αφού ήταν ένα από τα πρώτα σημεία που τρέξαμε να επισκεφθούμε, φτάνοντας βράδυ στην άκρη του γκρεμού πάνω από τον ποταμό Alzette.
Ο στενός δρόμος Chemin de la Corniche, που εκτείνεται κατά μήκος της κοιλάδας Alzette, στους προμαχώνες που χτίστηκαν από τους Ισπανούς και τους Γάλλους τον 17ο αιώνα, μας πρόσφερε εκπληκτική θέα στην Κάτω Πόλη και την επόμενη μέρα της παραμονής μας στην πόλη του Λουξεμβούργου.
Το Λουξεμβούργο θεωρείται η καστροπολιτεία της Ευρώπης, αφού μέσα από βαθύσκιωτα δάση ξεπροβάλλουν λόφοι με μεσαιωνικά κάστρα στις κορυφές τους, τα οποία είναι καλοδιατηρημένα και φυσικά επισκέψιμα. Όλα αυτά τα κάστρα σου δίνουν την αίσθηση γρανιτένιων βράχων σε μια απέραντη θάλασσα πράσινου, κίτρινου, χρυσού και πορτοκαλί χρώματος.
Εμείς επιλέξαμε να επισκεφθούμε τα πιο όμορφα, τα πιο γνωστά και τα πιο διάσημα. 55 χιλιόμετρα από την πόλη του Λουξεμβούργου βρίσκεται το χωριό Vianden, με το ομώνυμο Κάστρο, ένα από τα μεγαλύτερα φρούρια με καταγωγή που χρονολογείται από τον 10ο αιώνα. Είναι ανοιχτό όλο τον χρόνο και αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες φεουδαρχικές κατοικίες των ρωμαϊκών και γοτθικών εποχών στην Ευρώπη.
Στη συνέχεια του οδικού μας ταξιδιού επισκεφθήκαμε το Château de Bourscheid, το οποίο βρίσκεται σκαρφαλωμένο 150 μέτρα πάνω από τον ποταμό Sûre. Απολαύσαμε απίστευτη θέα από τους προμαχώνες του Κάστρου, κάτω στην κοιλάδα με το χωριό, αλλά και στους γύρω λόφους οι οποίοι ήταν πλημμυρισμένοι από την ωραιότερη φθινοπωρινή χρωματική παλέτα.
Το Esch-sur-Sûre είναι ένα μικρό χωριό στο βορειοδυτικό Λουξεμβούργο, το οποίο βρέχεται από τον ποταμό Sûre και μας τράβηξε το ενδιαφέρον να του αφιερώσουμε χρόνο σε αυτό το οδικό μας ταξίδι. Όταν αρχίσαμε να περιπλανιόμαστε στο μικρό αυτό χωριό μείναμε άφωνοι από την ομορφιά και την καλαισθησία που το χαρακτηρίζουν. Η δε θέα από το Κάστρο, στην κορυφή του λόφου, ήταν μια εικόνα εξωπραγματική.
Η κατάληξη αυτού του ταξιδιού ήταν το Durbuy, πόλη-δήμος της Βαλλονίας, που βρίσκεται στη βελγική επαρχία του Λουξεμβούργου. Όμως, πριν το Durbuy και πάνω στη διαδρομή μας κάναμε μια μικρή παράκαμψη για να δούμε μια ομάδα μεγαλιθικών μνημείων που βρέθηκαν στο χωριό Wéris και αποτελούν κάτι μοναδικό στο Βέλγιο. Από τους πολλούς τάφους (dolmens) που υπήρχαν κάποτε στην περιοχή, δύο τώρα επιβιώνουν σε καλή κατάσταση και χρονολογούνται γύρω στο 3000 π.X. Στο χωριό Wéris ζούσε μια νεολιθική κοινότητα πριν από περίπου 5.000 χρόνια. Αυτοί οι άνθρωποι μετέφεραν σε αυτό το οροπέδιο τεράστιες πέτρες χτίζοντας τους τάφους.
Τελευταίος σταθμός αυτού του υπέροχου και γεμάτου με φθινοπωρινές εικόνες οδικού ταξιδιού, όπως προείπα, ήταν το γλυκούλι μεν, τουριστικό δε Durbuy, το οποίο συχνά παρουσιάζεται ως “η μικρότερη πόλη του κόσμου”, κάτι το οποίο δεν είμαι σίγουρη ότι ευσταθεί, αλλά αφού οι κάτοικοί του θέλουν να το παρουσιάζουν έτσι εμένα δε μου πέφτει λόγος, ούτε και θέλω να το αμφισβητήσω.
Το επόμενο mini οδικό ταξίδι μας έγινε στις 16/11/2019 πάλι με αφετηρία τη Γάνδη και με πρώτο σταθμό το Κάστρο Ooidonk στη βελγική πόλη Deinze. Το Κάστρο είναι σήμερα κατοικία, αλλά το αρχικό φρούριο χτίστηκε με σκοπό να υπερασπιστεί την πόλη της Γάνδης και να οχυρώσει τον ποταμό Leie. Οι φθινοπωρινές εικόνες συνέχισαν να μας συνοδεύουν και σε αυτό το οδικό μας ταξίδι, αφού το Κάστρο βρίσκεται χτισμένο ανάμεσα σε καταπράσινα λιβάδια, περιτριγυρίζεται από πανύψηλα δέντρα, σε χρώματα του χρυσού και του κόκκινου, και περιβάλλεται από τάφρο με νερό.
Από το προηγούμενο ταξίδι μου στη Γάνδη, τον Οκτώβριο του 2018, η Δουνκέρκη αποτελούσε διακαή πόθο προς επίσκεψη. Επιθυμούσα, περισσότερο, να την επισκεφθώ για τους γνωστούς σε όλους μας ιστορικούς λόγους, παρά για την ομορφιά της σαν πόλη, αφού γνώριζα ότι πολλοί δεν της πλέκουν το εγκώμιο από αισθητικής άποψης. Αυτή τη φορά, λοιπόν, τα κατάφερα και η επιθυμία μου έγινε πραγματικότητα, αφού μετά το Château d΄ Ooidonk φύγαμε καρφί για τη Δουνκέρκη και μάλιστα διασχίζοντας με το αυτοκίνητο την πόλη επιλέξαμε σαν πρώτο σταθμό την ιστορική της παραλία Malo-les-Bains, γνωστή από τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο και την επιχείρηση Δυναμό των συμμαχικών στρατευμάτων για την άμεση εκκένωση της περιοχής, μετά τη διάσπαση του συμμαχικού μετώπου.
Ακολούθησε περιήγηση στην πόλη και τα αξιοθέατά της, καθώς και μια μεγάλη βόλτα στο λιμάνι της, χωρίς όμως η Δουνκέρκη να μας κερδίσει, αφού αν και Σάββατο ο κόσμος που κυκλοφορούσε ήταν πολύ λίγος και η πόλη ήταν σχεδόν έρημη ακόμα και στον ιστορικό πυρήνα της. Στο εμπορικό κέντρο Centre Marine τα καταστήματα ήταν ανοιχτά και υπήρχε μια σχετικά αυξημένη κινητικότητα σε σχέση με άλλα σημεία της πόλης.
Αφήσαμε τη Δουνκέρκη και συνεχίσαμε για το χωριό Burgues, το οποίο βρίσκεται 9 χιλιόμετρα νότια της πόλης και 15 χιλιόμετρα από τα βελγικά σύνορα. Το χωριό περιτριγυρίζεται από οχυρά και κανάλια και στο κέντρο του κυριαρχεί το ψηλό Καμπαναριό, Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO, το οποίο διαθέτει 50 καμπάνες.
Το χωριό είναι μικρό και λίγες ώρες αρκούν για να το γυρίσεις και να το απολαύσεις. Αυτό κάναμε και εμείς θαυμάζοντας τα ωραία σπίτια φλαμανδικού στιλ,
τα ερείπια των μεσαιωνικών προμαχώνων,
αλλά και τη γαλήνη και την ησυχία που επικρατούσε στον λόφο, στον οποίο βρίσκεται η μονή του Αγίου Winoc.
Όσο προχωρούσε το σκοτάδι το χωριό ερήμωνε και έτσι πήραμε την απόφαση να τελειώσουμε αυτό το mini road trip επισκεπτόμενοι για βραδινή βόλτα τη Lille. Τον Οκτώβρη του 2018 την είχαμε επισκεφτεί ξανά, είχαμε κάνει μια διανυκτέρευση (Παρασκευή βράδυ) και μας είχε δώσει την εντύπωση μιας πολύ ζωντανής πόλης. Ελπίζαμε ότι και πάλι δε θα μας απογοητεύσει και θα χαρούμε ένα Σαββατόβραδο περπατώντας στα σοκάκια της παλιάς πόλης, αλλά και στην Grand Place, ανάμεσα σε κόσμο, λαμβάνοντας τα vibes και τον παλμό της νυχτερινής Lille.
Kαι πράγματι η πόλη μας αντάμειψε με τον καλύτερο τρόπο, αφού παρά το τσουχτερό κρύο και το ψιλόβροχο, ο κόσμος ήταν έξω, σε όλους τους δρόμους και τις πλατείες της πόλης, γέμιζε ασφυκτικά όλα τα μαγαζιά και τα εστιατόρια και μας άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις, επισφραγίζοντας για ακόμη μια φορά την προηγούμενη εικόνα που είχαμε αποκομίσει, ότι ο κόσμος της Lille ξέρει να ζει και να διασκεδάζει με όποιον τρόπο μπορεί και επιθυμεί, στα άπειρα μαγαζιά που διαθέτει η πόλη του.
Κλείσαμε, λοιπόν, αυτό το ταξίδι με τις καλύτερες βραδινές εικόνες της Lille και πήραμε μια μικρή μυρωδιά χριστουγεννιάτικων προετοιμασιών, αφού στην Grand Place είχαν ήδη αρχίσει οι προεργασίες.
Έδωσα μια περιληπτική εικόνα όλου αυτού του ταξιδιού που πραγματοποιήθηκε με απόλυτη επιτυχία, χωρίς απρόοπτα, και μας γέμισε με πολύ-πολύ όμορφες εικόνες. Ελπίζω με την ιστορία μου να καταφέρω να σας ταξιδέψω και να γεμίσω και τα δικά σας μάτια με ζωντανά φθινοπωρινά χρώματα, δάση, φύση, ποτάμια, κάστρα, πόλεις, χωριά, παραλίες και λιμάνια. Σας προειδοποιώ, όμως, ότι οι περιγραφές θα είναι όπως πάντα αναλυτικές, με πολλές ιστορικές αναφορές και φυσικά πολλές φωτογραφίες. Δέστε τις ζώνες σας γιατί το ταξίδι ξεκινάει...
Last edited: