soudianos
Member
- Μηνύματα
- 3.755
- Likes
- 6.505
- Ταξίδι-Όνειρο
- Βερακρούζ
Tρία πράματα δεν ήθελα να χάσω κατά την πρώτη δωδεκαήμερη περιοδεία μας στην κεντρική και βόρεια Ελλάδα. Πρώτο το σπήλαιο του Περάματος, δεύτερο τη Βεργίνα και τρίτο μια ορειβασία ή έστω πεζοπορία στον Όλυμπο.
Όμως, και τα υπόλοιπα αξιοθέατα που συναντήσαμε στο ταξίδι μας ήταν εξίσου σημαντικά μ’ αυτά που ανέφερα. Αξιοθέατα για τα οποία δεν είχαμε καμιά πληροφορία. Tα ανακαλύψαμε μόνοι μας. Οι μέρες ήταν γεμάτες με εικόνες διαφορετικές από τις προηγούμενες.
Ήταν το τρίτο δεκαήμερο του Αυγούστου 2002. Η έναρξη της εκδρομής ξεκίνησε από το Αντίρριο, όπου φτάσαμε οδηγώντας στον εθνικό Αθηνών-Πατρών, που τον πήραμε αμέσως μόλις φτάσαμε νωρίς το πρωί στον Πειραιά.
Eίχα νοερά σχεδιάσει την διαδρομή μας, η οποία ήταν ένα «Π» πάνω στο χάρτη της Ελλάδας, ξεκινώντας από τις δυτικές περιοχές μέχρι τα βόρεια, κατόπιν ανατολικά μέχρι την Πέλλα την οποία αφήσαμε για κάποια άλλη φορά, (όπως πράγματι έγινε μετά από τρία χρόνια από Πέλλα προς ανατολάς μέχρι τα τουρκικά σύνορα σε όλο το μήκος τους), εν συνεχεία νότια μέχρι Αθήνα και αφήνοντας έξω μέρη που είχαμε πάει παλαιότερα, όπως Βόλος, Μετέωρα και Λαμία.
Ενδιαφερόμασταν κυρίως για τις εξοχές της Ελλάδας. Στις πόλεις φτάναμε κατάκοποι τα βράδια για διανυχτέρευση κι αν υπήρχε κάποιο σημαντικό μνημείο το βλέπαμε την επόμενη. Μερικές φορές στήναμε σκηνή σε σημαντικές εξοχικές περιοχές, να ζήσουμε μαζί τους, να μην χαθεί η εικόνα και να τις απολαύσουμε περισσότερο. Αποφεύγαμε τη θάλασσα και τις παραλίες.
Προχωρούσαμε χωρίς προγραμματισμό. Κάθε μέρα ήταν διαφορετική από την άλλη. Οι κίτρινες πινακίδες μας έδειχναν το δρόμο… Μυθολογία, θρύλοι, αρχαιότητα, νεότερη ιστορία της χώρας μας, έκανα καθημερινά την παρουσία τους μπροστά μας
Ξεκινήσαμε λοιπόν με μια μικρή παράκαμψη και είδαμε τη Ναύπακτο και το φρούριο, που για μένα ήταν η τέταρτη φορά. Μερικές ώρες στο Μεσολόγγι να τιμήσουμε τους ήρωες στο άλσος, και να δούμε τη λιμνοθάλασσα.
Περάσαμε χωρίς στάση μέσα από το Αγρίνιο και προχωρήσαμε για Άρτα ανάμεσα από λιβάδια με καπνοκαλλιέργειες. Εδώ λοιπόν είναι τα καπνά του Αγρινίου. Σταματήσαμε για ξεκούραση σε κάποιο σημείο του δρόμου και μπήκαμε στο χωράφι για να δούμε το φυτό απ’ όπου φτιάχνεται ο καπνός. . Δίπλα μας ήταν ένα εξοχικό μ’ ένα μεγάλο περιφραγμένο κήπο μπροστά του. Να κι ο ιδιοκτήτης που βλέπει τους περίεργους βοτανολόγους…
-Χαίρετε!!!
-Χαίρετε.
-Ποιοι είστε σεις;
-Κοιτάζουμε τα καπνά γιατί στο χωριό μας δεν έχουμε.
-Κι από πού έρχεστε;
-Από τον Πειραιά, ξεμπαρκάραμε πρωί-πρωί ερχόμενοι από Κρήτη.
-Και που πάτε;
-Τραβάμε για Άρτα κι όπου αλλού πηγαίνει ο δρόμος. Μπορεί και στα σύνορα αν πάνε όλα καλά.
-Ελάτε να ξεκουραστείτε και να πιείτε καφέ.
Καθίσαμε στο μεγάλο τραπέζι στην αυλή, στη σκιά δυο περίτεχνα κλαδεμένων μουριών, αλλά ήταν τόσο όμορφες που δεν ξεκόλλαγε το μάτι μου απ‘ αυτές. Καφεδάκι με βουτήματα και αναψυκτικά στα παιδιά μας έφερε η γυναίκα του ιδιοκτήτη με μια φίλη της. Μετά τον καφέ ήλθαν γλυκά, φρούτα και φέραμε μερικά Κρητικά δικά μας. Συζητήσαμε για τα καπνά, για την περιοχή, πήραμε πληροφορίες, ανταλλάξαμε τηλέφωνα. Ο Ξένιος Δίας που υπάρχει σ’ όλη την Ελλάδα τον συναντήσαμε από την πρώτη μέρα.
Αμφιλοχία και μετά Άρτα με πολλές ώρες παραμονή στο ποτάμι και στο θρυλικό γεφύρι το οποίο νόμιζα πως ήταν μικρότερο.
Η αρχαία Νικόπολη, που ήταν σημαντικό λιμάνι για τους Ρωμαίους. Σήμερα υπάρχουν σε μεγάλη έκταση αρχαιότητες που θυμίζουν το μεγαλείο της πόλης. Εκεί κοντά είναι και το Άκτιον με την γνωστή ναυμαχία και την καταστροφή του στόλου της Κλεοπάτρας. Ο Αμβρακικός κόλπος και ο ποταμός Λούρος με τα αμέτρητα κανάλια του.
Πιο βόρεια το ποτάμι των νεκρών και των θρύλων ο Αχέροντας με το χωριό Αμμουδιά στις εκβολές του και το φοβερό Νεκρομαντείο. Ήταν το πρώτο μας ξάφνιασμα η ύπαρξη του Νεκρομαντείου και μάλιστα εντύπωση μας έκαναν οι τεράστιοι ογκόλιθοι με τους οποίους ήταν χτισμένο. Όχι χωρίς δέος κατεβήκαμε στα σκοτεινά υπόγεια για το δικό μας χρησμό… Αλλά η μαγεία του Αχέροντα βρίσκεται στις πηγές του όπου μετά το χωριό Καναλάκι. Τεράστιοι κι ατέλειωτοι ήταν οι όγκοι του νερού που με συνεχή θόρυβο έρχονταν από τα φαράγια. Πελώρια πλατάνια υψώνονταν δεξιά κι αριστερά από τις όχθες του και σκοτείνιαζαν τη μέρα. Κάπου σχημάτιζε μια μικρή πλαζ, ταβέρνες με ζωντανό ποταμίσιο ψάρι, μονοπάτια οδηγούσαν στα βάθη του δάσους παράλληλα με το ποτάμι. Τυχεροί αυτοί που είχαν το χρόνο. Εδώ οι «προσκοπίνες» μας στήσανε γρήγορα τη σκηνή και διανυχτέρευσαμε στην όχθη παρέα με το συνεχή βουητό του αλλά και τα κουνούπια…
Πάνω απ’ αυτή την περιοχή ακριβώς βρισκόταν η «Σκάλα της Τζαβέλαινας». που μετά από 6 ώρες βάδισμα φτάνεις στις «Πύλες του Άδη». Η θέα του Αχέροντα πάνω απ’ εδώ ήταν μοναδική.
Το Ζάλογγο με το μνημείο των Σουλιωτισσών, το οποίο ανακαλύψαμε εντελώς τυχαία, κι ούτε ξέραμε πως υπήρχε. Μαζί του και ο φοβερός κρημνός. Ένας τόπος γεμάτος ιστορία.
Ο ποταμός Αώος με την πέτρινη αψιδωτή γέφυρα, και τον όμορφο περιβάλλοντα χώρο αναψυχής.
Είμαστε πάνω στα Σουλιώτικα βουνά και στο Κούγκι. Το ξακουστό κάστρο που το ανατίναξαν οι καλόγεροι για να μην παραδοθούν στον Αλή Πασα.
Απ’ εδώ δεν ήταν μακριά τα χωριά που σύμφωνα με τον χάρτη μου είχαν δρόμο άσφαλτο και βρισκόντουσαν κοντά στη Δωδώνη. Μετά από πληροφορίες που πήρα ότι μπορούμε να πάμε κι’ απ’ εδώ, προχωρήσαμε σ’ ένα χωματόδρομο πάνω στα Σουλιώτικα βουνά για να αποφύγουμε τον κύκλο μέσω Παραμυθιάς. Ο χωματόδρομος όμως ήταν με πέτρες και περισσότερος καρόδρομος. Ήταν στενός και μόλις που χωρούνε ένα αυτοκίνητο. Ευτυχώς εδώ στις ερημιές δεν συναντήσαμε άλλο. Μόνοι εμείς ήμασταν, μια ταλαίπωρη…φαμίλια από την Κρήτη, τα κατσίκια , το άγριο τοπίο, ο καθαρός αέρας. Μετά από ταρακουνήματα μιάμισης ώρας φτάσαμε σε άσφαλτο, σ’ ένα χωριό αν θυμάμαι καλά ήταν ο Αγ. Νικόλαος. Ξεκουραστήκαμε κάτω από μια πελώρια καρυδιά που συνατήσαμε πριν μπούμε στο μικρό χωριό με τα μισογκρεμισμένα σπίτια, τα απεριποίητα χωράφια Δοκιμάσαμε φρέσκα καρύδια, μιλήσαμε με μια γιαγιά που δεν καταλαβαίναμε την προφορά της. Ο δρόμος όμως τώρα για τη Δωδώνη ήταν ανοικτός και άνετος.
Δωδώνη, με το μαντείο και με το μεγάλο θέατρο. Απ΄ εδώ αναχωρήσαμε για τον πρώτο μας στόχο… Το Πέραμα Ιωαννίνων. Διπλή διανυχτέρευση στο Πέραμα σε καινούργιο άνετο διαμέρισμα σε εξοχική κατοικία με ελεύθερους χώρους γύρω της. Το σπήλαιο ήταν εντυπωσιακό, μεγάλο, οι σταλαχτίτες και οι σταλαγμίτες ήταν από μικροί μέχρι τεράστιοι, έφταναν μέχρι την οροφή που είχε μεγάλο ύψος. Κάναμε ολοήμερη επίσκεψη στα Γιάννενα. Στο νησάκι με το μουσείο, στον πύργο με το παλιό τζαμί, στα στενά της πόλης, και το βράδυ βόλτα στην παραλία. Ήταν παραλία καθαρή, άνετη, ήρεμη ατμόσφαιρα, όμορφα μαγαζάκια χωρίς τους ενοχλητικούς κράχτες που συναντάμε αλλού…Μου θύμισε το λιμάνι των Χανιών κι αν θυμάμαι καλά την κατέταξα πάνω απ’ αυτό.
Όμως, και τα υπόλοιπα αξιοθέατα που συναντήσαμε στο ταξίδι μας ήταν εξίσου σημαντικά μ’ αυτά που ανέφερα. Αξιοθέατα για τα οποία δεν είχαμε καμιά πληροφορία. Tα ανακαλύψαμε μόνοι μας. Οι μέρες ήταν γεμάτες με εικόνες διαφορετικές από τις προηγούμενες.
Ήταν το τρίτο δεκαήμερο του Αυγούστου 2002. Η έναρξη της εκδρομής ξεκίνησε από το Αντίρριο, όπου φτάσαμε οδηγώντας στον εθνικό Αθηνών-Πατρών, που τον πήραμε αμέσως μόλις φτάσαμε νωρίς το πρωί στον Πειραιά.
Eίχα νοερά σχεδιάσει την διαδρομή μας, η οποία ήταν ένα «Π» πάνω στο χάρτη της Ελλάδας, ξεκινώντας από τις δυτικές περιοχές μέχρι τα βόρεια, κατόπιν ανατολικά μέχρι την Πέλλα την οποία αφήσαμε για κάποια άλλη φορά, (όπως πράγματι έγινε μετά από τρία χρόνια από Πέλλα προς ανατολάς μέχρι τα τουρκικά σύνορα σε όλο το μήκος τους), εν συνεχεία νότια μέχρι Αθήνα και αφήνοντας έξω μέρη που είχαμε πάει παλαιότερα, όπως Βόλος, Μετέωρα και Λαμία.
Ενδιαφερόμασταν κυρίως για τις εξοχές της Ελλάδας. Στις πόλεις φτάναμε κατάκοποι τα βράδια για διανυχτέρευση κι αν υπήρχε κάποιο σημαντικό μνημείο το βλέπαμε την επόμενη. Μερικές φορές στήναμε σκηνή σε σημαντικές εξοχικές περιοχές, να ζήσουμε μαζί τους, να μην χαθεί η εικόνα και να τις απολαύσουμε περισσότερο. Αποφεύγαμε τη θάλασσα και τις παραλίες.
Προχωρούσαμε χωρίς προγραμματισμό. Κάθε μέρα ήταν διαφορετική από την άλλη. Οι κίτρινες πινακίδες μας έδειχναν το δρόμο… Μυθολογία, θρύλοι, αρχαιότητα, νεότερη ιστορία της χώρας μας, έκανα καθημερινά την παρουσία τους μπροστά μας
Ξεκινήσαμε λοιπόν με μια μικρή παράκαμψη και είδαμε τη Ναύπακτο και το φρούριο, που για μένα ήταν η τέταρτη φορά. Μερικές ώρες στο Μεσολόγγι να τιμήσουμε τους ήρωες στο άλσος, και να δούμε τη λιμνοθάλασσα.
Περάσαμε χωρίς στάση μέσα από το Αγρίνιο και προχωρήσαμε για Άρτα ανάμεσα από λιβάδια με καπνοκαλλιέργειες. Εδώ λοιπόν είναι τα καπνά του Αγρινίου. Σταματήσαμε για ξεκούραση σε κάποιο σημείο του δρόμου και μπήκαμε στο χωράφι για να δούμε το φυτό απ’ όπου φτιάχνεται ο καπνός. . Δίπλα μας ήταν ένα εξοχικό μ’ ένα μεγάλο περιφραγμένο κήπο μπροστά του. Να κι ο ιδιοκτήτης που βλέπει τους περίεργους βοτανολόγους…
-Χαίρετε!!!
-Χαίρετε.
-Ποιοι είστε σεις;
-Κοιτάζουμε τα καπνά γιατί στο χωριό μας δεν έχουμε.
-Κι από πού έρχεστε;
-Από τον Πειραιά, ξεμπαρκάραμε πρωί-πρωί ερχόμενοι από Κρήτη.
-Και που πάτε;
-Τραβάμε για Άρτα κι όπου αλλού πηγαίνει ο δρόμος. Μπορεί και στα σύνορα αν πάνε όλα καλά.
-Ελάτε να ξεκουραστείτε και να πιείτε καφέ.
Καθίσαμε στο μεγάλο τραπέζι στην αυλή, στη σκιά δυο περίτεχνα κλαδεμένων μουριών, αλλά ήταν τόσο όμορφες που δεν ξεκόλλαγε το μάτι μου απ‘ αυτές. Καφεδάκι με βουτήματα και αναψυκτικά στα παιδιά μας έφερε η γυναίκα του ιδιοκτήτη με μια φίλη της. Μετά τον καφέ ήλθαν γλυκά, φρούτα και φέραμε μερικά Κρητικά δικά μας. Συζητήσαμε για τα καπνά, για την περιοχή, πήραμε πληροφορίες, ανταλλάξαμε τηλέφωνα. Ο Ξένιος Δίας που υπάρχει σ’ όλη την Ελλάδα τον συναντήσαμε από την πρώτη μέρα.
Αμφιλοχία και μετά Άρτα με πολλές ώρες παραμονή στο ποτάμι και στο θρυλικό γεφύρι το οποίο νόμιζα πως ήταν μικρότερο.
Η αρχαία Νικόπολη, που ήταν σημαντικό λιμάνι για τους Ρωμαίους. Σήμερα υπάρχουν σε μεγάλη έκταση αρχαιότητες που θυμίζουν το μεγαλείο της πόλης. Εκεί κοντά είναι και το Άκτιον με την γνωστή ναυμαχία και την καταστροφή του στόλου της Κλεοπάτρας. Ο Αμβρακικός κόλπος και ο ποταμός Λούρος με τα αμέτρητα κανάλια του.
Πιο βόρεια το ποτάμι των νεκρών και των θρύλων ο Αχέροντας με το χωριό Αμμουδιά στις εκβολές του και το φοβερό Νεκρομαντείο. Ήταν το πρώτο μας ξάφνιασμα η ύπαρξη του Νεκρομαντείου και μάλιστα εντύπωση μας έκαναν οι τεράστιοι ογκόλιθοι με τους οποίους ήταν χτισμένο. Όχι χωρίς δέος κατεβήκαμε στα σκοτεινά υπόγεια για το δικό μας χρησμό… Αλλά η μαγεία του Αχέροντα βρίσκεται στις πηγές του όπου μετά το χωριό Καναλάκι. Τεράστιοι κι ατέλειωτοι ήταν οι όγκοι του νερού που με συνεχή θόρυβο έρχονταν από τα φαράγια. Πελώρια πλατάνια υψώνονταν δεξιά κι αριστερά από τις όχθες του και σκοτείνιαζαν τη μέρα. Κάπου σχημάτιζε μια μικρή πλαζ, ταβέρνες με ζωντανό ποταμίσιο ψάρι, μονοπάτια οδηγούσαν στα βάθη του δάσους παράλληλα με το ποτάμι. Τυχεροί αυτοί που είχαν το χρόνο. Εδώ οι «προσκοπίνες» μας στήσανε γρήγορα τη σκηνή και διανυχτέρευσαμε στην όχθη παρέα με το συνεχή βουητό του αλλά και τα κουνούπια…
Πάνω απ’ αυτή την περιοχή ακριβώς βρισκόταν η «Σκάλα της Τζαβέλαινας». που μετά από 6 ώρες βάδισμα φτάνεις στις «Πύλες του Άδη». Η θέα του Αχέροντα πάνω απ’ εδώ ήταν μοναδική.
Το Ζάλογγο με το μνημείο των Σουλιωτισσών, το οποίο ανακαλύψαμε εντελώς τυχαία, κι ούτε ξέραμε πως υπήρχε. Μαζί του και ο φοβερός κρημνός. Ένας τόπος γεμάτος ιστορία.
Ο ποταμός Αώος με την πέτρινη αψιδωτή γέφυρα, και τον όμορφο περιβάλλοντα χώρο αναψυχής.
Είμαστε πάνω στα Σουλιώτικα βουνά και στο Κούγκι. Το ξακουστό κάστρο που το ανατίναξαν οι καλόγεροι για να μην παραδοθούν στον Αλή Πασα.
Απ’ εδώ δεν ήταν μακριά τα χωριά που σύμφωνα με τον χάρτη μου είχαν δρόμο άσφαλτο και βρισκόντουσαν κοντά στη Δωδώνη. Μετά από πληροφορίες που πήρα ότι μπορούμε να πάμε κι’ απ’ εδώ, προχωρήσαμε σ’ ένα χωματόδρομο πάνω στα Σουλιώτικα βουνά για να αποφύγουμε τον κύκλο μέσω Παραμυθιάς. Ο χωματόδρομος όμως ήταν με πέτρες και περισσότερος καρόδρομος. Ήταν στενός και μόλις που χωρούνε ένα αυτοκίνητο. Ευτυχώς εδώ στις ερημιές δεν συναντήσαμε άλλο. Μόνοι εμείς ήμασταν, μια ταλαίπωρη…φαμίλια από την Κρήτη, τα κατσίκια , το άγριο τοπίο, ο καθαρός αέρας. Μετά από ταρακουνήματα μιάμισης ώρας φτάσαμε σε άσφαλτο, σ’ ένα χωριό αν θυμάμαι καλά ήταν ο Αγ. Νικόλαος. Ξεκουραστήκαμε κάτω από μια πελώρια καρυδιά που συνατήσαμε πριν μπούμε στο μικρό χωριό με τα μισογκρεμισμένα σπίτια, τα απεριποίητα χωράφια Δοκιμάσαμε φρέσκα καρύδια, μιλήσαμε με μια γιαγιά που δεν καταλαβαίναμε την προφορά της. Ο δρόμος όμως τώρα για τη Δωδώνη ήταν ανοικτός και άνετος.
Δωδώνη, με το μαντείο και με το μεγάλο θέατρο. Απ΄ εδώ αναχωρήσαμε για τον πρώτο μας στόχο… Το Πέραμα Ιωαννίνων. Διπλή διανυχτέρευση στο Πέραμα σε καινούργιο άνετο διαμέρισμα σε εξοχική κατοικία με ελεύθερους χώρους γύρω της. Το σπήλαιο ήταν εντυπωσιακό, μεγάλο, οι σταλαχτίτες και οι σταλαγμίτες ήταν από μικροί μέχρι τεράστιοι, έφταναν μέχρι την οροφή που είχε μεγάλο ύψος. Κάναμε ολοήμερη επίσκεψη στα Γιάννενα. Στο νησάκι με το μουσείο, στον πύργο με το παλιό τζαμί, στα στενά της πόλης, και το βράδυ βόλτα στην παραλία. Ήταν παραλία καθαρή, άνετη, ήρεμη ατμόσφαιρα, όμορφα μαγαζάκια χωρίς τους ενοχλητικούς κράχτες που συναντάμε αλλού…Μου θύμισε το λιμάνι των Χανιών κι αν θυμάμαι καλά την κατέταξα πάνω απ’ αυτό.
Attachments
-
34,8 KB Προβολές: 169