Η πρώτη απευθείας πτήση μεταξύ Αυστραλίας και Ευρώπης έγινε γεγονός, με την προσγείωση του αεροσκάφους της αυστραλιανής αεροπορικής Qantas στο Λονδίνο, τις πρώτες πρωινές ώρες της Κυριακής 25 Μαρτίου.
Τι σηματοδοτεί όμως για την πρόοδο της αεροπλοΐας και για τα ταξίδια μας;
- Η ταχύτητα είναι πλέον οικονομικά βιώσιμη
Στα τέλη της δεκαετίας του ’40, οι πτήσεις από την Αυστραλία στο Λονδίνο περιελάμβαναν επτά στάσεις και διαρκούσαν συνολικά τέσσερις ημέρες. Σήμερα φτάσαμε στις 17 ώρες και 14 λεπτά, γεγονός που τις κάνει χρονικά προσβάσιμες για επαγγελματίες, μετανάστες, τουρίστες. Η απευθείας πτήση Περθ-Λονδίνο δεν ήταν και στο παρελθόν αδύνατη, ήταν όμως οικονομικά εντελώς ασύμφορη, με χρήση αεροσκαφών Boeing 777-200 LR, A350 500 ή Airbus A388. Το Boeing Dreamliner επιτρέπει την απευθείας σύνδεση της Ωκεανίας με την Ευρώπη, χωρίς αυτή να κοστίζει «χρυσάφι» στην αεροπορική εταιρεία, ούτε φυσικά στους επιβάτες. Το κόστος ενός εισιτηρίου μετ’ επιστροφής αναμένεται να διαμορφωθεί σε λιγότερο από 1.040 ευρώ.
- Νέοι τρόποι για την αποφυγή του τζετ λαγκ
H Qantas προγραμμάτισε το βασικό γεύμα να παρέχεται αργότερα του συνηθισμένου μέσα στην πτήση, δηλαδή πιο κοντά στην ώρα που οι επιβάτες θα έπαιρναν έναν… υπνάκο. Έτσι, χωρίς να το καταλάβουν, τους έβαζε σε ρυθμούς Λονδίνου πριν καν προσγειωθούν. Το ίδιο το μενού ήταν βασιμένο σε ελαφρύ φαγητό, ώστε κανείς να μην… βαρυστομαχιάσει και να μπορέσουν όλοι να κοιμηθούν. Ο τόνος αντικατέστησε το κρέας.
- Ένα ακόμη βήμα στη μάχη «απόσταση vs. καύσιμα»
Σε όλες τις πτήσεις, αλλά ειδικά στις μεγάλης διάρκειας, έχουμε στην ουσία μια μάχη ανάμεσα στην απόσταση και στα καύσιμα. Ένα πολύ μεγάλο ποσοστό των καυσίμων βρίσκεται εκεί και καίγεται για να μεταφέρεται το βάρος του υπόλοιπου καύσιμου που χρησιμεύει για να καλύπτεται η τεράστια απόσταση μέχρι τον προορισμό. Η Qantas έκανε το συγκεκριμένο αεροσκάφος όσο ελαφρύτερο μπορούσε. Ακόμη και τα πιάτα και ποτήρια στην πτήση ήταν σχεδιασμένα αεροδυναμικά.
- Το Dreamliner είναι το ιδανικό αεροσκάφος για μεγάλες πτήσεις
Εκείνοι οι οποίοι επέλεξαν τον συγκεκριμένο τύπο αεροσκάφους για το μεγάλο ταξίδι ήξεραν τι έκαναν. Το Dreamliner προσφέρει υψηλότερα επίπεδα υγρασίας και ταυτόχρονα χαμηλότερη πίεση στην καμπίνα, στοιχεία απαραίτητα για να γίνεται πιο άνετο και λιγότερο επίπονο το πολύωρο ταξίδι. Κι αυτό γιατί συμβάλλουν στο να μη βγαίνει κανείς εξουθενωμένος μετά από μια τόσο μακρά πτήση.
- Οι διηπειρωτικές πτήσεις είναι το μέλλον
Ήδη για το 2019 η Singapore Airlines σχεδιάζει να επαναφέρει, μόνιμα πια, την απευθείας σύνδεση Σιγκαπούρης – Νέας Υόρκης, με αεροσκάφη A350-1000. Θα είναι η μεγαλύτερη απευθείας εναέρια διαδρομή στον κόσμο, η οποία είχε σταματήσει το 2013 για οικονομικούς λόγους. Η εξέλιξη της τεχνολογίας κάνει τις μεγάλες πτήσεις επικερδείς για τις εταιρείες και σχετικά προσιτές για το κοινό.
Η δε Qantas έχει ήδη ζητήσει από την Boeing και την Airbus να της παράσχουν ένα αεροσκάφος που θα μπορεί να πετά από το Σίδνεϊ στο Λονδίνο, αλλά και στη Νέα Υόρκη χωρίς στάση, με βιώσιμο οικονομικό κόστος. Εάν όλα πάνε καλά, τα συγκεκριμένα δρομολόγια θα ξεκινήσουν το 2021-2022.